Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Płatki śniadaniowe wygrały z kryzysem. Ich sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Wartość rynku płatków śniadaniowych wynosi już niemal 700 mln zł. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła w Polsce o blisko 12 proc. Zdaniem przedstawicieli firm popyt wzrósł bo panuje moda na dania łatwe do przygotowania. W 2009 r. klienci kupili 48 mln kg płatków czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy w Rzeczpospolitej.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 10-03-2010, 06:46

Producenci płatków śniadaniowych przewidują, że sprzedaż płatków śniadaniowych będzie rosła, bo ich spożycie w Polsce jest jeszcze bardzo małe. Statystyczny Polak zjada nieco ponad kilogram płatków rocznie, czyli blisko dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż Anglicy. Eksperci przewidują, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej analitycy Euromonitora szacują, że kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej, będzie musli. Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość tego segmentu zbliżyła się do 100 mln zł, więc urosła o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Katarzyna Pachel, brand manager FoodCare, do której należy marka Fitella, twierdzi, że Polacy doceniają wygodne opakowania, czyli zawierające jedną porcję, dlatego sprzedaż tego segmentu rośnie. W 2007 r. spółka jako pierwsza w Polsce wprowadziła takie musli na rynek. W 2009 r. firma Sante, która jest liderem segmentu musli, zwiększyła sprzedaż w kraju o blisko 20 proc. Jej łącznie przychody urosły o 70 proc., do 180 mln zł. W tym roku mają wzrosnąć do 240 mln zł. Władze firmy szacują także wzrost zysku, który w 2009 r. wyniósł 22 mln zł.

© Portal Spożywczy 2021-04-12 06:21:01