Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Nestlé Nespresso zwiększyła sprzedaż o 22 proc.

Spółka Nestlé Nespresso SA zakończyła 2009 r. sprzedażą w wysokości 2,77 mld CHF. Jednocześnie wielkość sprzedaży wzrosła o 22 proc. Tym samym Nespresso pozostaje najszybciej rozwijającą się światową marką w Grupie Nestlé - w latach 2000 - 2009 średni wzrost spółki był na poziomie 30 proc. Także w 2010 r. spółka chce utrzymać dwucyfrową dynamikę sprzedaży.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-03-2010, 13:51

W 2009 r. spółka rozbudowała sieć punktów sprzedaży do ponad 190 butików, a także wprowadziła na rynek zupełnie nową linię ekspresów CitiZ. Ponadto, liczba klientów zrzeszona w Klubie Nespresso po raz pierwszy przekroczyła siedem milionów.

Zdaniem dyrektora generalnego Nestlé Nespresso Richarda Girardota, w tak trudnym pod względem ekonomicznym roku motorem napędowym wzrostu pozostała jakość i innowacyjne rozwiązania spółki.

- Wynik finansowy jaki firma Nespresso osiągnęła w 2009 roku jest dla nas odzwierciedleniem zaufania, jakim klienci darzą naszą markę, szczególnie w obliczu trudnych warunków ekonomicznych panujących na wszystkich rynkach - powiedziała Joanna Turczyk, Marketing Manager Nespresso Polska.

Rok 2009 wiąże się również z wprowadzeniem programu EcolaborationTM, dzięki któremu zrównoważony rozwój staje się centralnym elementem wszystkich obszarów działalności Nespresso. Nowa inicjatywa ma zagwarantować przyszły wzrost i rozwój przy jednoczesnym poszanowaniu dla środowiska naturalnego oraz ochronie zasobów naturalnych naszej planety z myślą o przyszłych pokoleniach.

W 2010 r. Nespresso planuje wzrost na poziomie wyrażonym dwucyfrową liczbą oraz chce przekroczyć wyniki sprzedaży na poziomie 3 mld CHF. Firma rozbuduje ogólnoświatową sieć punków sprzedaży o kolejne 30 ekskluzywnych butików, z których najważniejsze powstaną w Brukseli, Monachium, Miami i Nowym Jorku (Soho). Ponadto, marka planuje ekspansję na nowe rynki, takie jak Szanghaj (Chiny), a także Kapsztad czy Johannesburg (Afryka Południowa) - będą to pierwsze butiki Nespresso w Czarnej Afryce.

Jedną z innowacji 2010 roku będzie także wprowadzenie nowego ekspresu - najbardziej kompaktowego z dostępnych obecnie na rynku.

Jako uzupełnienie tych działań Nespresso podniesie poziom świadczonych usług, gwarantując satysfakcję konsumentów zrzeszonych w Klubie Nespresso. W związku z tym, firma wprowadzi nowy model obsługi klienta wśród wszystkich trzech kanałów dystrybucji oraz w punktach kontaktu z klientami.

- W 2010 r. marka Nespresso wkracza absolutnie przygotowana na utrzymanie średniego wzrostu na przestrzeni dekady na poziomie 30 proc. - skomentował powyższe działania R. Girardot.

© Portal Spożywczy 2021-04-12 07:46:33