Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Rok 2010 powinien być dla handlu w całej Europie dużo lepszy. W Polsce będzie gorzej?

Polski rynek handlowy wyszedł zwycięsko z ubiegłorocznego spowolnienia gospodarczego. Wartość rynku FMCG (produktów spożywczych oraz chemicznych) wzrosła o 6,5 proc. Lepszym wynikiem może pochwalić się jedynie Turcja - pisze „Rzeczpospolita".


Autor: Rzeczpospolita
Data: 14-03-2010, 11:25

Ten rok powinien być dla detalistów w całej Europie dużo lepszy, choć w Polsce zdaniem części handlowców możemy dopiero odczuć negatywne zjawiska widoczne już w Irlandii, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii.

Według przedstawicieli branży handlowej cytowanych przez „Rz" entuzjazm klientów powoli się kończy i już w ub. r. widać było duży spadek wydatków na elektronikę. W tym roku niestety zanosi się na to, że jeszcze mocniej zaciśniemy pasa i mniej wydamy także na żywność. Zyskają jedynie sieci dyskontowe.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak informuje „Rz" za firmą badawczą Euromonitor w tym roku spodziewa się wzrostu wartości rynku tylko o 1 proc., do 154,5 mld zł. Dynamika poniżej stopy inflacji oznaczać więc będzie realny spadek zakupów.

© Portal Spożywczy 2021-04-14 22:44:57