Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Telewizja wyemitowała fałszywy reportaż o inwazji Rosjan

Gruzińska telewizja prywatna Imedi wyemitowała w sobotę wieczorem reportaż, sugerujący początek inwazji Rosjan na Gruzję. Dopiero po materiale poinformowano, że to "tylko scenariusz możliwych zdarzeń".


Autor: pap
Data: 14-03-2010, 13:31

Pokazane obrazy przypominały wojnę z roku 2008 między Rosją a Gruzją o Osetię Południową. Poinformowano, że "dziś rano w Cchinwali (stolicy Osetii Płd.), dokonano zamachu na przywódcę Eduarda Kokojty, w następstwie czego wojska rosyjskie wtargnęły do Gruzji".

Następnie powiadomiono o ewakuacji rządu i prezydenta Gruzji Micheila Saakaszwilego, a w chwilę później o jego śmierci i utworzeniu rządu z opozycjonistką Nino Burdżanadze na czele.

Program trwał pół godziny i po doniesieniach "o straszliwych bombardowaniach lotnisk i portów Gruzji" telewizja Imedi oświadczyła, że nadała specjalny reportaż o potencjalnie możliwym przebiegu zdarzeń.

Władze w Tbilisi uznały działanie telewizji Imedi za niegodne i sprzeczne z etyką dziennikarską.

© Portal Spożywczy 2021-04-13 02:50:34