Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

W Polsce nadal dominuje sprzedaż herbaty czarnej

Według analityków o zakupie herbaty częściej decydują kobiety. Konsumentki chętniej też próbują nowych smaków, dlatego poszerzenie oferty może przełożyć się na wzrost zysków.

Polska od wielu lat plasuje się w czołówce krajów, w których wypija się największe ilości herbaty. Według badania przeprowadzonego przez naukowców z Akademii Morskiej w Gdyni dziennie wypijamy około 1,5 filiżanki, a częściej sięgamy tylko po wodę.

- Sprzedaż herbaty utrzymuje się na stałym poziomie. Klienci najczęściej wybierają herbatę czarną ekspresową. Nie ma dla nich znaczenia czy jest to torebka o tradycyjnym kształcie, okrągła, czy piramidka. Kobiety dość chętnie kupują herbaty zielone, które mają być zdrowsze od czarnych - przekonuje sprzedawczyni ze sklepu w centrum Warszawy.

Kupujący wybierają produkty znanych marek. Nabywców, zwłaszcza wśród osób starszych, znajdują też tańsze herbaty np. Saga. Producenci oferują wiele odmian herbat czarnych aromatyzowanych dodatkami, na przykład kawałkami suszonych owoców. Klienci chętnie wybierają wariant z przyprawami korzennymi. Producenci oferują też herbaty owocowe.

- Zimą najpopularniejsze są malinowe, które mają rozgrzewać. W ciepłych miesiącach klienci wybierają herbaty bardziej orzeźwiające: cytrynowe, pomarańczowe - przekonuje sprzedawca.

Dostępne są też herbaty o prozdrowotnym działaniu, które mają regulować przemianę materii, wspomagać odchudzanie i obniżać cholesterol. 

- O takie herbaty pytają dwie grupy klientów. Osoby starsze, oraz młode, aktywne - dodaje sprzedawczyni.

96% Polaków pija herbatę, a dla prawie jednej trzeciej z nich to ulubiony napój, wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP we wrześniu 2009 r.



© Portal Spożywczy 2021-05-09 18:58:47