Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Duże sieci handlowe są na łasce największych firm spożywczych?

Coraz więcej polskich firm dyktuje dużym sieciom handlowym warunki sprzedaży. To sytuacja odwrotna do tej, którą na rynku obserwowano jeszcze do niedawna - informuje Dziennik Gazeta Prawna

O zmianie trendów na handlowym rynku przekonała się sieć Carrefour. Na próbę zaostrzenia warunków współpracy Spółdzielnia Mleczarska Piątnica zareagowała wycofaniem swoich produktów z hipermarketów francuskiej firmy. Carrefour się złamał i nie chcąc tracić klientów musiał przyjąć warunki stawiane przez producenta.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna takich firm jest coraz więcej i historie o wyzysku i dyktaturze supermarketów to już przeszłość. Czterech przedstawicieli wielkich sieci, z którymi rozmawiał "DGP" przyznało, że narzuty największych producentów wynoszą 30-40 proc., czyli dwa razy więcej niż profity sklepów. Dla porównania marże małych dostawców wynoszą maksymalnie 20 proc.

Warunki supermarketom dyktuje m.in. Danone z jogurtami probiotycznymi (90 proc. rynku tych wyrobów). Za nim jest Wrigley (90 proc. - gumy do żucia), potem Gilette (80 proc. - kosmetyki do golenia) i Mars (60 proc. - karma dla zwierząt).



© Portal Spożywczy 2021-05-06 14:07:50