Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Konsumenci tracą zainteresowanie wieprzowiną

W Polsce jada się coraz mniej mięsa, szczególnie widać to na przykładzie wołowiny, a spada także zainteresowanie wieprzowiną - pisze w Bilansie Dodatnim Piotr Ziemann ze Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

W ocenie Piotra Ziemanna gdyby przemysł mięsny było stać na takie reklamy, jakie przygotowują niektóre firmy cukiernicze czy producenci napojów, to nie byłoby problemu ze zbytem dobrych schabowych, polędwicy czy kurczaków. - W naszym projekcie założyliśmy, że będziemy promować wołowinę, wieprzowinę i mięso drobiowe. Chcemy zaangażować do jego realizacji m.in. najlepszych polskich sportowców - Tomasza Majewskiego, Szymona Ziółkowskiego, Anitę Włodarczyk i Annę Rogowską - wylicza członek Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. - Podpisaliśmy z nimi wstępne porozumienia. Naszym celem jest dotrzeć do świadomości ludzi z oczywistą prawdą, że mięso jest tak samo ważne w codziennej diecie, jak nabiał, pieczywo, warzywa i owoce - dodaje.

- W realizacji tego programu, jeśli zostanie przyjęty przez Komisję Europejską, będziemy liczyć na pomoc wszystkich polskich przedsiebiorstw - małych, średnich i wielkich - zajmujących się produkcją wszystkich rodzajów mięsa. To jest narodowe zadanie dla całej branży mięsnej - pisze Piotr Ziemann.



© Portal Spożywczy 2021-07-26 07:33:21