Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sieci Lidl i Kaufland zanotowały ok. 10 proc. wzrost obrotów w Polsce

Według danych szacunkowych za 2009 r. należące do niemieckiej Grupy Schwartz, sieci dyskontowe Lidl i Kaufland zanotowały na polskim rynku ok. 10 proc. wzrost obrotów do 3,4 i 1,93 mld zł.

Sieć Lidl, która pod koniec 2009 r. zarządzała w Polsce ponad 360 sklepami, zwiększyła sprzedaż 11 proc., a jej wartość wzrosła do 3,4 mld zł.

W przypadku hipermarketów Kaufland, których ponad 130 działa na polskim rynku, wzrost obrotów był o 1 proc. niższy, zaś ich wartość wyniosła 1,93 mld zł.

Cała niemiecka Grupa Schwarz, do której należą w Polsce sieci sklepów Lidl i Kaufland osiągnęła w roku obrotowym kończącym się 28 lutego 2009 r. sprzedaż netto w wysokości 54 mld euro.

Grupa Schwarz jest jedną z najszybciej rozwijających się firm detalicznych na świecie. Obecnie ma ponad 9,3 tys. sklepów w tym ok. 8,5 tys. sklepów dyskontowych Lidl w 23 krajach oraz 800 hipermarketów Kaufland na ośmiu rynkach.

Oczekuje się, że wspólnie sieci Lidl i Kaufland, mogą dotrzeć do granicy 10 tys. sklepów na początku 2010 roku. Kaufland jest obecny w siedmiu krajach. Lidl ma sklepy na 23 rynkach.



© Portal Spożywczy 2021-07-27 21:01:12