Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Chiński gigant piwny Tsingtao notuje fantastyczne wyniki

W 2009 r. chiński potentat piwny Tsingtao zwiększył zysk netto aż o 79 proc. osiągając 1,25 mld juanów (183 mln USD). Sprzedaż netto powiększyła się w 2009 r. o 12,5 proc. osiągając 15,78 mld juanów.

Ilość sprzedanego piwa w 2009 r. powiększyła się o 10 proc. osiągając 59 mln hl, co oznacza wzrost dwukrotnie większy od osiągniętego przez cały chiński rynek piwa, który powiększył się o 5 proc. osiągając 429 mln hl.

Sprzedaż samej marki Tsingtao powiększyła się o 22 proc. osiągając 29,5 mln hl. Japoński browar Asahi Brewerie ma 20 proc. udziału w Tsingtao.



© Portal Spożywczy 2021-05-09 18:22:14