Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polacy piją coraz mniej wódki. Producenci alkoholu toczą wojnę o udziały w rynku

Eksperci szacują, że w tym roku zmaleje sprzedaż detaliczna wódki w Polsce, jednak liczą, że spadek nie przekroczy on 10 proc. w porównaniu z 2009 r. W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna nieznacznie urosła. Według danych Nielsena w 2009 r. sprzedaż mocnych trunków zwiększyła się o 3,2 proc., do ok. 250 mln l a w pierwszym kwartale 2010 r. była już o niemal 2,5 proc. niższa niż przed rokiem - informuje Rzeczpospolita.

Łączne wyniki branży poporawiła ekspansja Stock Polska. W ciągu ubiegłego roku sprzedaż tej firmy urosła o ok. 70 proc. a w pierwszym kwartale tego roku była o kilkadziesiąt proc. wyższa niż rok temu.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej w styczniu 2010 r. udziały Stocka w polskim rynku wódki w ujęciu ilościowym przekraczały 30 proc. Udziały drugiego gracza na rynku - Central European Distribution Corporation - spadły o ok. 3 pkt proc., a spółki Belvedere, ktora jest tuż za nim, o blisko 5 pkt proc.

Wyniki Stocka i dotkliwe dla branży skutki kryzysu zmobilizowały pozostałych producentów do działania. Teraz producenci toczą swoistą wojnę o udziały w rynku. Firmy walczą głównie ceną. W marca wódka Luksusowa pojawiła się na rynku w nowej butelce i wariantach smakowych a także z niższą o 1 - 1,5 zł ceną.

Jak informuje Rzeczpospolita producenci wódki kuszą też nowymi produktami. W najbliższym czasie nową wódkę mainstream zacznie sprzedawać CEDC. Od marca można z kolei kupić nowy produkt Belvedere - krupnik vodka.



© Portal Spożywczy 2021-07-31 10:48:36