Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pył wulkaniczny przerósł niektóre biura podróży

Opóźnione odloty, brak informacji, dopłaty do pobytu w hotelu, takie były skutki zawieszenia lotów. Teraz niezadowoleni klienci zaczynają dochodzić swoich praw - informuje dziennik Metro.

Pył z islandzkiego wulkanu, który na kilka dni sparaliżował lotniska w całej Europie, pokrzyżował plany wielu turystom. Opóźnione lub odwołane loty spowodowały wiele kłopotów, zwłaszcza tym, przebywającym za granicą. Zdarzało się, że tamtejsi rezydenci "znikali", a polscy urlopowicze dzwonili po pomoc do organizatorów - biur podróży w kraju.

Polska Izba Turystyki twierdzi, że touroperatorzy dobrze poradzili sobie z sytuacją, wywołaną przez pył wulkaniczny. "Wszyscy klienci byli otoczeni opieką, a koszty ich przedłużonego pobytu zostały pokryte przez przedsiębiorstwa turystyczne, choć przepisy nie nakładają na nie tego obowiązku" - napisał w komunikacie prezes PIT Jan Korsak.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wpłynęły na razie skargi. W Europejskim Centrum Konsumenckim złożono ich zaledwie kilka. Sytuacja może się jednak zmienić, bo klient najpierw składa reklamację w biurze podróży i dopiero, w razie jej nieuwzględnienia, interweniuje w innych instytucjach.



© Portal Spożywczy 2021-08-02 13:10:30