Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Sobieski zwiększa udziały w polskim rynku wódki

Udział rynkowy producenta alkoholi Grupy Sobieski w Polsce osiągnął 18,7 proc. na koniec września 2010 r., wobec 18,2 proc. rok wcześniej, poinformowała spółka w komunikacie. Jednocześnie udziały ilościowe najnowszego produktu Grupy, Krupnik Vodka, przekroczyły 5,5 proc. całego krajowego rynku wódki.


Autor: ISB
Data: 02-11-2010, 16:03

„(...) Krupnik Vodka jest wciąż najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce, a jej udziały ilościowe przekroczyły już 5,5 proc. całego rynku wódki. Grupa Sobieski rozpoczęła także eksport produktu na wybrane rynki zagraniczne, w tym do krajów Azji. W zaledwie pół roku sprzedaż ilościowa marki Krupnik wzrosła aż o 954 proc. Zgodnie z danymi rynkowymi (Nielsen) za wrzesień tego roku, tempo wzrostu marki na przestrzeni ostatnich miesięcy było największe z pośród wszystkich krajowych marek wódek, zaś sprzedaż osiągnęła 5,5 proc. całego rynku wódki" - czytamy w komunikacie.

„Zaledwie w pół roku kilkukrotnie zwiększyliśmy sprzedaż i wyprzedziliśmy większość krajowych i importowanych wódek" - powiedział Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny Grupy Sobieski, cytowany w komunikacie.

"W najbliższych miesiącach należy spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej marki Krupnik. Za dalszym wzrostem organicznym, poza najlepszym w branży spirytusowej czwartym kwartałem, przemawia wciąż rozwijana przez Grupę Sobieski dystrybucja produktu, która na koniec września przekroczyła 79 proc. (dystrybucja ważona; Nielsen)" - czytamy dalej.

Całkowita sprzedaż netto Grupy w I połowie 2010 wzrosła o 1,9 proc. do 175,8 mln euro z 172,6 mln euro w I poł. 2009.

© Portal Spożywczy 2020-10-21 12:50:05