Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Marka Piątnicy jest warta 234,4 mln złotych

Eksperci wycenili wartość marki Piątnica na 234,4 mln zł. To aż o 12 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W analizowanym okresie znacząco wzrosła także świadomość marki.


Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 07-12-2010, 12:29
Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica

W tegorocznym „Rankingu najcenniejszych polskich marek" ogłoszonym przez dziennik „Rzeczpospolita", Piątnica uplasowała się na 59 pozycji w „Klasyfikacji Generalnej", wyprzedzając takie brandy jak Pudliszki, Sokołów czy Hortex. Wartość marki została oszacowana na 234,4 mln zł, co oznacza, że w ciągu roku wzrosła o ok. 25 mln zł.

Pomimo silnej konkurencji na rynku żywności, Piątnica utrzymała wysokie, 13. miejsce 
w zestawieniu 71 brandów spożywczych. W rankingu wzięto pod uwagę moc marki, jej siłę, prestiż, świadomość, a także postrzeganą wartość oraz jakość. Na podstawie powyższych kryteriów Piątnica uplasowała się wśród trzech najmocniejszych i najsilniejszych brandów sektora mleczarskiego. Jako jedyna marka z tej branży, Piątnica osiągnęła aż 25 proc.-owy wzrost świadomości.

Mocna pozycja Piątnicy w prestiżowym rankingu najcenniejszych i najmocniejszych polskich marek jest dla nas potwierdzeniem, że wybraliśmy właściwą strategię rozwoju - mówi Zbigniew Kalinowski, Prezes OSM Piątnica. - Niezmiernie cieszy fakt, że wartość marki Piątnica z roku na rok zwiększa się. Jesteśmy także dumni, że mimo ogromnej konkurencji na rynku, znajomość naszej marki wśród konsumentów znacząco wzrosła, i to kolejny rok 
z rzędu, mimo że nie prowadzimy typowych działań reklamowych. Lojalność i przywiązanie klientów do marki Piątnica zawdzięczamy przede wszystkim najwyższej jakości i szerokiej dostępności naszych produktów - dodaje prezes.

© Portal Spożywczy 2020-10-24 11:57:11