Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Nestle chce w ciągu 10 lat być liderem w dziedzinie artykułów spożywczych o działaniu leczniczym

Koncern Nestle planuje rozszerzyć zakres swojej dominacji poza kawę, mleko w proszku i odżywki dla niemowląt - informuje Bloomberg.


Autor: Bloomberg
Data: 23-12-2010, 11:29

Nestle nie ujawniła, ile zainwestuje w oddział produktów zdrowotnych i leczniczych, który od 1 stycznia ma pracować nad koktajlami mlecznymi, galaretkami i odżywkami w postaci rozpuszczalnego proszku.

Nestle planuje pięcioletni okres opracowywania serii produktów mających zapobiegać albo wspomagać leczenie Alzheimera, otyłości, cukrzycy i nadciśnienia.

Kapitalizacja rynkowa Nestle urosła o ponad 73 mld dol. od 2004 r., dzięki czemu jest to druga co do wartości spółka w Europie. Udziałowcom wypłacono 62 mld dol. w gotówce. Całkowity zwrot z akcji Nestle od końca 2004 r. wynosi 120% w porównaniu z 9,4% w przypadku Krafta i 46% PepsiCo.

Szwajcarski koncern kupił za 3,7 mld dol. np. północnoamerykańską firmę General Mills produkującą pizzę od Krafta. W tym roku dokonał jeszcze dziesięciu przejęć, ujawniając cenę jeszcze tylko w przypadku spółki produkującej wodę mineralną (12,6 mln dol.).

© Portal Spożywczy 2020-10-24 02:14:36