Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

W 2011 r. sieć Biedronka otworzy 200 sklepów i dwa nowe centra dystrybucyjne

- W tym roku planujemy otworzyć w Polsce 200 kolejnych sklepów Biedronka oraz dwa nowe centra dystrybucyjne. W sumie w 2011 r. wydamy na inwestycje 1,5 mld zł - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2011, 15:04
Na zdjęciu (od lewej): Pedro Pereira da Silva, chief operations officer Jeronimo Martins i Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

Nowe magazyny Biedronki mają powstać na Śląsku oraz na terenie Polski Centralnej.

Otwarcie 200 kolejnych placówek zbliży sieć do granicy 2 tys. sklepów w Polsce. Obecnie portugalski operator ma w naszym kraju ponad 1650 sklepów. Do 2015 roku JMD chce mieć w Polsce 3 tys. Biedronek. - Co roku będziemy się zbliżać do tego celu. W 2012 roku chcemy mieć 2000 sklepów - powiedział Pedro da Silva, dyrektor operacyjny Grupy Jeronimo Martins.

Jednocześnie nowy dyrektor generalny sieci Biedronka zaznaczył, że w 2011 r. strategia firmy Jeronimo Martins w Polsce nie ulegnie zmianie. - nadal będziemy stawiać na wysoką jakość produktów i niskie ceny w naszych sklepach. Będziemy inwestować w rozwój dwóch kategorii produktowych, czyli produkty świeże i wina - mówi Tomasz Suchański.

Według wstępnych szacunków za 2010 r. grupa Jeronimo Martins odnotowała 8,7 mld euro sprzedaży skonsolidowanej, czyli o 18,7 proc. więcej niż w 2009 r.

Bardzo dobre wyniki osiągnęła sieć Biedronka, w której sklepach sprzedaż netto zwiększyła się o 29,1 proc. Polskie dyskonty osiągnęły w ub. roku. 4,8 mld euro obrotu, dzięki czemu w całości sprzedaży detalicznej realizowanej przez grupę Jeronimo Martins Biedronka ma już ponad 55 proc. udziału.

© Portal Spożywczy 2020-12-03 02:05:36