Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pernod Ricard będzie musiał sprzedać markę Gin Lubuski

Francuski koncern Pernod Ricard będzie musiał po fuzji ze szwedzką spółką V&S Vin & Spirit sprzedać markę Gin Lubuski - ogłosiła w piątek Komisja Europejska (KE).

Sprzedaż Ginu Lubuskiego produkowanego przez należący do Szwedów zielonogórski Polmos to jeden z warunków, jaki postawiła KE w zamian za zgodę na połączenie tych dwóch przedsiębiorstw z branży spirytusowej.

Aby rozwiać obawy KE co do możliwego naruszenia zasad konkurencji, poza Polską, Pernod Ricard będzie musiał sprzedać pewne marki koniaku i ginu w Szwecji, wódki w Finlandii i Grecji oraz zaprzestać w Szwecji dystrybucji jednej z kanadyjskich whisky. Ponadto francuski koncern złożył zobowiązanie, że wycofa się z praw do dystrybucji wódek Stolicznaja i Moskowskaja.

KE uważa, że tylko w ten sposób po fuzji nie zdobędą one tak silnej pozycji rynkowej, która zakłóciłaby konkurencję na wspólnym unijnym rynku.

"Istotne jest zapewnienie, aby połączenia przedsiębiorstw nie powodowały negatywnych skutków dla konsumentów, takich jak ograniczenie wyboru albo wzrost cen" - tłumaczyła unijna komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes.

Pernod Ricard to notowana na giełdzie francuska spółka zajmująca się produkcją i dystrybucją napojów alkoholowych na całym świecie. Należy do niej m.in. szampan Mumm, szkockie whisky Chivas Regal i Ballantine's, gin Beefeater oraz rum Havana Club, a w Polsce - Wyborowa (Polmos Poznań).

Produktem flagowym szwedzkiej państwowej firmy V&S, którą Pernord Ricard chce przejąć za ponad 5 mld euro, jest wódka Absolut. W Polsce poza Ginem Lubuskim V&S ma prawo do marki wódka Luksusowa (obie produkowane przez Polmos w Zielonej Górze).

Zarówno sprzedaż Wyborowej jak i Luksusowej szybko rośnie. Według szacunków, po fuzji Pernord Ricard osiągnie 10-15 proc. udziału w polskim rynku.

 



© Portal Spożywczy 2021-09-25 15:07:24