Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Algidy: Lody dążą do tego by stać się kategorią całoroczną

Poza sezonem sprzedają się głównie lody familijne w dużych sieciach handlowych, jednak etap znaczącego wzrostu konsumpcji jesienią i zimą wydaje się raczej odległy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kopyto, dyrektor Algidy na Polskę i Kraje Bałtyckie.


Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2011, 10:18
Zdaniem Marka Kopyto, najszybciej będzie rósł rynek lodów premium

- Natomiast na zwiększenie konsumpcji lodów w okresie wiosenno-letnim wpłynie zwiększenie spożycia lodów w domu, a to może przyczynić się do przekształcenia lodów w produkt całoroczny - tłumaczy nasz rozmówca.

Jego zdaniem jest to jednak proces długotrwały, który wymaga zmiany percepcji całej kategorii i uświadomienia polskiemu konsumentowi zalet lodów, takich jak zawartość naturalnych składników oraz niskokaloryczność w porównaniu z innymi słodyczami czy przekąskami.

- Rynek lodów w Polsce jest rynkiem rosnącym. Kategoria lodów dąży do tego by stać się kategorią całoroczną. Przewidujemy, że najszybciej będzie rósł rynek premium, zarówno impulsowy, jak i familijny - mówi Marek Kopyto.

Polacy spożywają około 4,2 litra lodów rocznie, głównie w postaci lodów impulsowych, które stanowią 2/3 rynku. - Węgrzy konsumują podobną ilość, ale w przeciwieństwie do polskich konsumentów wybierają przede wszystkim lody "do domu" oraz te droższe. Z kolei roczna konsumpcja lodów wśród Czechów i Niemców przekracza 5 litrów. Najniższe spożycie lodów odnotowuje Rumunia: około pół litra rocznie. Najwyższe spożycie lodów odnotowuje się w Stanach Zjednoczonych: prawie 22 litry rocznie na osobę. W Europie niekwestionowanym liderem są kraje skandynawskie, gdzie spożycie wynosi ponad 10 litrów per capita rocznie - dodaje dyrektor Algidy.

Jak wykazały badania TNS OBOP, aż 34 proc. badanych Polaków deklaruje, iż ulubionym przez nich smakiem lodów jest smak śmietankowy. Na drugim miejscu plasuje się smak czekoladowy - 19 proc., następnie truskawkowy - 15 proc.

Przeczytaj także:

Dyrektor Algidy: Lody na patyku stanowią połowę sprzedaży wszystkich lodów impulsowych

© Portal Spożywczy 2021-04-13 02:16:44