Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Eko będzie nadal przejmować spółki i obiekty handlowe

W I kwartale 2011 roku Eko Holding zwiększyła przychody o blisko 13 proc., natomiast wynik brutto o ponad 21 proc. W kolejnym kwartale firma zamierza nadal prowadzić akwizycje spółek i obiektów handlowych (detalicznych jak i hurtowych), uruchomić magazyn w Niwnicy i rozwijać koncept sklepów Aligator.

W I kwartale 2011 roku cześć detaliczna osiągnęła wzrost 16,8 proc., z czego like for like to 0,7 proc. W tym czasie powstały 4 sklepy pod logo Eko oraz 6 pod logo Aligator.

Z końcem kwietnia został zakończony I testowy etap projektu Aligator. Profit wypracowany z samej sprzedaży oraz bardzo dobre umowy handlowe pozwoliły na wykazanie przez tą spółkę rentowności już w marcu. Aligator to sklepy typu convenience, liczące 80-120 mkw. powierzchni, generują średni obrót na poziomie 70-90 tys. netto. Bardzo ważną częścią działalności tego typu punktów jest sprzedaż alkoholu. Stanowi ona aż 43 proc. całej sprzedaży. Kolejne dwie grupy to artykuły tytoniowe i słodycze, odpowiadające odpowiednio za 22 i 15 proc. sprzedaży.

Obecnie rozpoczyna się II etap projektu, w którym otwartych zostanie kolejnych 30 sklepów w 12 miesięcy. I kwartał został zamknięty z liczbą 11 sklepów.

W tym samym czasie trwają przygotowania do remodellingu sklepów Gezet przejętych w listopadzie 2010 roku i przelogowania ich na EKO.

Drogerie Jasmin - franczyzowe placówki drogeryjne zakończyły I kwartał 2011 r. liczbą 122.

W I kwartale firma zmodernizowała obiekty handlowe za kwotę 4,7 mln zł, kupiła nieruchomości pod nowe obiekty handlowe i wykupiła dzierżawione obiekty za łączną kwotę 5,9 mln zł.



© Portal Spożywczy 2021-09-23 19:26:58