Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ekspert: Wiele małych firm urosło dzięki współpracy z dyskontami

Specjaliści spodziewają się, że w najbliższych latach sprzedaż w dyskontach, obok transakcji w internecie, będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Na jeden sklep dyskontowy przypada około 16 tys. konsumentów. Rynek natomiast będzie uważany za mniej więcej nasycony przy ok. 10 tys. osób na placówkę. Robert Lara, szef i właściciel firmy LaraCo Consulting prognozuje na łamach Dziennika Gazety Prawnej, że dyskonty będą zamawiać coraz więcej towarów. Jego zdaniem firmy, którym zależy na szerokim rynku zbytu, muszą brać pod uwagę współpracę z tego typu sklepami.

W Dzienniku Gazecie Prawnej zwraca on uwagę, iż wiele małych, jeszcze kilka lat temu nikomu nieznanych firm urosło dzięki współpracy z dyskontami.

Co prawda, w sklepach oferujących tanie produkty, dostawcy nie mogą liczyć na wysokie marże. Jak wskazuje Dziennik Gazeta Prawna, sieć nie zgodzi się raczej na wynagrodzenie producenta wynoszące więcej niż 10 proc. ceny produktu. Jednak dobre zyski można osiągnąć dzięki dużej skali zamówień.



© Portal Spożywczy 2021-09-16 13:03:22