Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Enea: Klienci coraz częściej wspierają się firmami doradczymi przy wyborze dostawcy energii

Duzi, średni i mali przedsiębiorcy, bez względu na region działania, mogą wybierać sprzedawców energii, negocjować warunki umowy i cenę. Wybór sprzedawcy najbardziej chyba determinują cena, warunki płatności i sposób rozliczania oraz warunki współpracy ze Sprzedawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Oboda, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej ENEA.

W praktyce zmiana sprzedawcy energii sprowadza się do dokonywania zakupów energii elektrycznej u dowolnego producenta lub innego podmiotu, zajmującego się handlem energią. - Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi, rośnie liczba firm decydujących się na zmianę sprzedawcy energii - zauważa Paweł Oboda. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki w ciągu sześciu miesięcy 2011 było to ponad 5200 odbiorców.

Klienci coraz częściej wspierają się firmami doradczymi, audytorami, którzy zajmują się optymalizacją kosztów, w tym ponoszonych za energię elektryczną. - Taka diagnoza może pomóc w doborze sprzedawcy energii i dopasowaniu oferty, wypracowaniu procedur racjonalnego zużycia energii w firmie, w konsekwencji zwiększenia efektywności energetycznej firmy - mówi dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Enea. - Każda efektywność to inwestycja w nowoczesność, która będzie się zwracać. Może być również istotnym elementem przewagi biznesowej - dodaje.



© Portal Spożywczy 2021-10-17 22:01:36