Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Lodziarnie budzą się przed Euro

Liderem rynku jest Grycan, ale konkurencja budzi się ze snu zimowego. O serca i żołądki Polaków z lodami walczą jogurty. Firmy liczą na efekt Euro 2012 - pisze "Puls Biznesu".


Autor: Puls Biznesu
Data: 28-02-2012, 09:12

Choć Grycan jest liderem rynku z ponad 100 placówkami, koszt uruchomienia jednej to nawet 1 mln zł. Tańsze w uruchomieniu są punkty Carte d'Or, które buduje spółka, w której udział mają Unilever oraz Krzysztof Niebrzydowski z byłego zarządu Jago. Firma zapewnia, że najmniejsze punkty, czyli wyspy w galeriach można otworzyć za 50 tys. zł. Prowadzący duże lodziarnie przy deptakach na starcie muszą mieć 200-300 tys. zł. Na razie sieć liczy 25 placówek, a w tym roku planuje uruchomienie 15 kolejnych.

Budowę sieci planują także Zielona Budka i Haagen Dazs, ale w boju o rynek ruszają także sieci sprzedające mrożone jogurty. Wśród nich są: Redberry, Frooyog czy Yogen Fruz.

© Portal Spożywczy 2021-01-16 01:00:02