666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco z roczną stopą wzrostu (CAGR - liczony na podstawie prognoz wzrostu sprzedaży) na poziomie 6,8 proc. będzie w latach 2011/15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród największych sieci handlowych na świecie, wyprzedzając Metro AG, Wal-Mart oraz Carrefour.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-03-2012, 23:12
W 2015 r. obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro

Mimo, że Tesco jest najszybciej rozwijającą się siecią, Wal-Mart nadal będzie największym globalnym detalistą o obrotach wynoszących 386,721 mld euro w 2015 roku (CAGR wynosi 4,85 proc.). Jest to niemal trzykrotna wartość sprzedaży Carrefour - 133,984 mld euro w tym samym okresie (4,21 proc. CAGR), podczas gdy obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro, a Metro AG - 81,12 mld euro (CAGR = 5,03 proc.).

- Kluczem do wzrostu dla tych globalnych detalistów będzie obecność na właściwych rynkach w odpowiednim czasie. Sieci te w coraz większym stopniu polegają na rynkach wschodzących, aby utrzymać silny wzrost. Sprzedaż za granicą będzie napędzana przez choćby takie rynki, jak Chiny, Ameryka Łacińska, Turcja i Indonezja. Handlowi giganci przewidują osiągnąć dwucyfrowy wzrost w wielu z nich w ciągu najbliższych trzech lat - powiedziała Joanne Denney-Finch, dyrektor zarządzająca IGD.

Jak czytamy w raporcie, Tesco będzie rozwijało się na rynku rodzimym poprzez ponowne skupienie się na jakości, poprawie serwisu i obniżeniu cen. Na rynkach międzynarodowych kluczowym elementem w strategii wzrostu Tesco będą działania, które przyniosły już sukces koncepcji w Wielkiej Brytanii, takich jak sklepy typu Express czy program Clubcard.

Silne międzynarodowe perspektywy rozwoju ma także sieć Wal-Mart. Firma będzie nadal rozwijać swoją globalną strategię e-commerce. Powołano nawet nowy globalny zespół w celu zbudowania lojalności konsumentów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Międzynarodowy rozwój będzie także kluczem do sukcesu Metro AG, która planuje podbój choćby Indonezji. Jeden z punktów strategii zakłada także zwiększenie nacisku na koncept cash&carry, który rozwijany jest na takich rynkach, jak: Bułgaria, Polska, Rumunia, Ukraina. W planach jest rozwój tego modelu w Rosji i na innych rynkach.

Czwarty z gigantów - francuski Carrefour - ma nowego prezesa, Georgesa Plassata, który ma poprowadzić sieć do zwiększenia sprzedży, poprzez wspieranie krajowego wzrostu z większym naciskiem na cenę. W 2012 r. Carrefour zredukuje wydatki inwestycyjne o ok. 30 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, ale poziom inwestycji nie ulegnie zmianie na rynkach wschodzących takich jak Chiny, Brazylia i Indonezja.

© Portal Spożywczy 2020-03-30 06:06:15