Prezes UPEMI: Euro 2012 może pomóc w promocji polskiego mięsa
Myślę, że Euro 2012 pomoże wypromować Polskę, nie tylko jako kraj oferujący doskonałe wyroby spożywcze, ale również pod względem kulturowym i turystycznym. Promocja polskiej kuchni i żywności wśród obcokrajowców pozwoli „zaszczepić" w nich pozytywne skojarzenia z naszymi produktami - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 27-03-2012, 14:06

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.

- Fakt, iż coraz więcej zwierząt jest zarażonych wirusem ze Schmallenbergu, może mieć taki skutek. Niewątpliwie, Unia Europejska powinna podjąć odpowiednie kroki, by zatrzymać rozprzestrzenianie się wirusa oraz uspokoić obawy producentów i partnerów handlowych.
- Jakie są plany związane z promocją na rynkach zagranicznych w tym roku?
- Zarówno trwające kampanie promujące polskie mięso, jak i planowane z końcem roku nowe, wykorzystujące na ten cel środki dostępne w UE wspierane przez polskie fundusze promocyjne, pozwolą utrzymać pozytywny trend i dalszą obecność na tych rynkach. Jak widać, takie działania są niezwykle istotne i ważne, bez nich nie było by tak znaczącego wzrostu eksportu.
- Czy Euro 2012 może pomóc w promocji polskiego mięsa?
- Myślę, że Euro 2012 pomoże wypromować Polskę, nie tylko jako kraj oferujący doskonałe wyroby spożywcze, ale również pod względem kulturowym i turystycznym. Promocja polskiej kuchni i żywności wśród obcokrajowców pozwoli „zaszczepić" w nich pozytywne skojarzenia z naszymi produktami i budować silną markę polskich produktów, co w przyszłości może przełożyć się wzrost eksportu. Euro 2012 jest dobrym czasem, na promocję i należy go wykorzystać.