Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pracodawcom przypisujemy coraz więcej negatywnych cech

Według raportu sporządzonego przez serwis społecznościowy GoldenLine, Polacy oceniając swoich pracodawców najwięcej negatywnych cech przypisują firmom z takich branż jak Sprzedaż, Marketing/Reklama/Public Relations oraz Finanse i Ekonomia. Najczęściej o wystawieniu negatywnej opinii decyduję wynagrodzenie oraz atmosfera panująca w miejscu pracy.

Użytkownicy GoldenLine.pl mają możliwość wystawiania ocen swoim byłym i obecnym pracodawcom. Od momentu wprowadzenia tej funkcjonalności w listopadzie ubiegłego roku w serwisie dodano ponad 13 tys. nowych opinii. W ich skład wchodzą zarówno pozytywne jak i negatywne cechy danej firmy wystawiane na zasadzie „plusów" i „minusów". W ciągu ostatnich 7 miesięcy oceniono ponad 8 tys. przedsiębiorstw z 46 różnych branż. Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie, miał możliwość nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys. Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.), atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.).

Najchętniej ocenioną przez użytkowników serwisu społecznościowego GoldenLine branżą jest Marketing/Reklama/Public Relations, gdzie wystawiono opinię blisko tysiącu pracodawcom (14 proc. wszystkich ocenionych). Na drugim miejscu znalazły się firmy z branży handlowej. Firmy działające w tym obszarze stanowiły 13 proc. spośród wszystkich, którym wystawiono opinię. Trzecią pozycję zajęły przedsiębiorstwa z sektora finansowego (10 proc.), za którym plasuje się Inżynieria/Elektronika/Technologia (8 proc.) oraz Informatyka (7 proc.).

Z przeprowadzonego zestawienie wynika, że Polacy wystawili średnio 15 proc. więcej minusów niż plusów Wśród najczęściej negatywnie ocenianych firm, przodują przedsiębiorstwa z branży handlowej, które zebrały ponad 12 proc. wszystkich wystawionych minusów. Na drugim miejscu plasują się pracodawcy z branży Marketing/Reklama/Public Relations (11 proc.). Trzecie miejsce w rankingu zajmuje branża finansowa (9 proc.). Z drugiej strony te trzy branże przodują także w rankingu biorącym pod uwagę liczbę pozytywnych ocen, jednak liczba minusów wystawiona firmom z tych branż jest o blisko 13 proc. wyższa niż liczba plusów.

W raporcie prezentujemy zestawienie wszystkich pozytywnych i negatywnych cech wymienianych przez użytkowników w trakcie oceny poszczególnych firm. Celem zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców - mówi Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. Wprowadzona przez nas 5 miesięcy temu funkcjonalność stanowi dziś wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Są to wypowiedzi wyważone i traktowane jako konstruktywna ocena pracodawcy, czym różnią się od wielu anonimowych komentarzy w sieci, które bardzo trudno zweryfikować pod kątem wiarygodności - uzasadnia Samojlik.

Raport przeprowadzony przez GoldenLine dowiódł, iż Polacy coraz częściej zamiast krytykować wychodzą z inicjatywą w kierunku dialogu z pracodawcą. 45 proc. użytkowników serwisu GoldenLine wystawiających ocenę (55 proc.) skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców. Są to wskazówki, które może wykorzystać pracodawca, jeżeli chce usprawnić funkcjonowanie swojego przedsiębiorstwa oraz poprawić zadowolenie zatrudnionych.

Zestawienie ocen wystawionych przez pracowników zostało przygotowane w oparciu o podsumowanie opinii dodanych przez użytkowników GoldenLine od 14 listopada 2011 roku do 15 maja 2012 roku. Od początku listopada 2011 roku użytkownicy GoldenLine.pl mają możliwość wystawiania ocen swoim byłym i obecnym pracodawcom. Mogą także deklarować, że chcieliby pracować w określonej firmie. Opinie może wystawić użytkownik, który posiada konto w GoldenLine od co najmniej 6 miesięcy, a w swoim życiorysie zawodowym zaznaczył, że pracował dla danej firmy. W trosce o wysoki poziom merytoryczny wystawianych recenzji, muszą one przed publikacją zostać zaakceptowane przez moderatora. Średnia ilość opinii odrzucanych przez moderatorów z całości oddanych w serwisie społecznościowym GoldenLine wynosi zaledwie 10 proc. Aż 90 proc. reprezentuje konstruktywny i rzetelny poziom pod kątem treści i charakteru wypowiedzi.



© Portal Spożywczy 2021-09-27 09:09:34