666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Właściciel sieci Lidl i Kaufland rośnie szybciej niż Biedronka

Według firmy IGD polski rynek spożywczy powiększył się o 5,7 proc. w latach 2010-2011 i przewiduje się, że wzrost ten w 2012 roku ulegnie spowolnieniu do poziomu 4,6 proc.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-06-2012, 10:02
Grupa Schwarz Group, do której należą sieci Lidl i Kaufland, zwiększyła obroty o 20,8 proc., podnosząc swój udział rynkowy do 7,2 proc., fot.ekapija

Jeśli chodzi o największych graczy, to Biedronka odnotowała 19,4-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku przy 12,5-procentowym udziale w rynku, natomiast grupa Schwarz Group, do której należą sieci Lidl i Kaufland, zwiększyła obroty o 20,8 proc., podnosząc swój udział rynkowy do 7,2 proc. Firmy Tesco PLC i Carrefour odnotowały odpowiednio wzrosty o 15 proc. i 3,8 proc. a ich udziały w rynku wyniosły odpowiednio 6,9 proc. i 6 proc.

Na tle wzrastającej konkurencji w sektorze spożywczym sieci detaliczne poszukują obecnie nowych, skutecznych sposobów zwiększenia liczby klientów i wielkości ich wydatków, a w konsekwencji swojego udziału w rynku.

Najnowsze badanie firmy TCC Global pokazuje, że programy lojalnościowe supermarketów, takie jak akcje zbierania kuponów, stały się skutecznym narzędziem budowania wierności marce, a także zdobywania stałych klientów.

Neil Saunders, dyrektor zarządzający agencji badań sektora detalicznego Conlumino, wyjaśnia, jak promocje marketingowe pomagają przekonać konsumentów do zakupów w jednej sieci detalicznej zamiast w innej.- Programy takie jak zbieranie kuponów za nagrody są bardziej skuteczne niż samo obniżanie cen, choćby dlatego, że wciągają klientów i ostatecznie oferują im coś o realnej wartości - stwierdza.

 

© Portal Spożywczy 2020-04-08 07:40:17