Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Opolskie liderem we wspieraniu lokalnego handlu

Ponad 70 proc. samorządów w województwie opolskim posiada instytucje tworzące tzw. infrastrukturę przedsiębiorczości wynika z raportu "Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję - Społeczności Jutra" . Kolejne miejsca zajęły województwo kujawsko-pomorskie (57,9 proc.) i lubelskie (55,6 proc.). Jednocześnie województwo opolskie utrzymuje pozycję lidera we wskazaniach dotyczących posiadania strategii określającej cele i metody wspierania lokalnego handlu (29,4 proc.).

Na drugim miejscu uplasowały się ex aequo województwa małopolskie i zachodniopomorskie (21,1 proc.). To również wyniki znacznie przekraczające średnią twierdzących odpowiedzi samorządowców dla naszego kraju.

 

 

 

- To wciąż jednak za małe wsparcie - twierdzi Beata Wolny, właścicielka Firmy Handlowo - Usługowej "Beata" w Opolu. - Nasza gmina w niewielkim stopniu pomaga małym przedsiębiorcom, nie mamy żadnych szkoleń czy wsparcia, gdy tworzymy nowe miejsca pracy. Mali przedsiębiorcy natomiast często wspierają gminę w jej przedsięwzięciach organizowanych na rzecz mieszkańców np.: podczas festynów - dodaje Beata Wolny.

Partnerami III edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję" zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo - Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są "Rynek Spożywczy", portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz "Czerwony portfelik".



© Portal Spożywczy 2021-09-24 07:51:25