Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Programy promocji żywności otrzymały z UE 200 mln zł

W tym roku udział Polski w wydatkach Unii na promocję żywności może wynieść kilkanaście procent, wobec 9 proc. w 2010 roku i 6 proc. w 2009 roku. Polska ma na swoim koncie już 19 programów promujących żywność współfinansowanych przez UE. Ich wartość przekracza 50 mln euro, czyli 200 mln zł - pisze Rzeczpospolita.

Jak podaje „Rz", jednym z nich jest program promocji polskiej wołowiny. Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) będzie promować markę Quality Meat Program (QMP). Kupując produkty z tym logo można mieć pewność, że cały proces produkcji był kontrolowany, przez co jakość mięsa jest wysoka. Unia ma sfinansować w połowie trzyletni program, który w sumie ma kosztować 1,6 mln euro.

W tym roku zgodę i wsparcie finansowe dostała także Polska Izba Mleczarska. Program, który przygotowała wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka ruszy w listopadzie i ma wartość 2,4 mln euro. To nie wszystkie programy, niedługo dołączy do nich program promujący produkty regionalne za 4 mln euro. Autorami tej kampanii są resort rolnictwa i Agencja Rynku Rolnego.



© Portal Spożywczy 2022-01-18 06:17:31