Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

V FRSiH: Obecnie nie mamy wojny cenowej w detalu

- Promocje cenowe to kolejne narzędzie konkurencji cenowej wśród sieci. Są to jednak akcje czasowe mające na celu poprawę wizerunku sieci i pokazanie jej mocy. Sieci ostro promujące się w tym zakresie zaprzestaną tych działań, gdy osiągną swój cel - np. pokażą swoją specyfikę w tym zakresie, w którym konkurencja nie będzie miała szans. Promocje cenowe to instrumentalne zagranie, a nie strategia na dłużej - wyjaśnił podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD.

- Polski konsument jest bardzo nielojalny, w większości Polacy kierują się ceną przy wyborze produktów. Należy pamietać, że po zakończeniu promocji sieć będzie musiała się czymś wyróżnić na rynku np. Lidl robi to przez ofertą smaków świata - dodała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający Gfk Polonia.

- Promocje cenowe dzielimy na dwie kategorie: wizerunkowe i te, kiedy detalista rzeczywiście schodzi z marży. Obecnie nie mamy wojny cenowej w detalu. W Polsce ma miejsce osłabienie gospodarcze. Dla wielu jest to okazja do zwiększenia udziału w rynku i wiele sieci wykorzysta ten moment. Coraz więcej lokalizacji otwieranych jest obok konkurencji. Dlatego też promocje cenowe będą agresywne, ale tylko wizerunkowo - podsumowuje Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki.



© Portal Spożywczy 2022-01-18 10:38:40