Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyskonty odbierają klientów sklepom z winem

Dyskonty, które mają bezpośrednich dostawców win, nakładają na trunki tylko 3-, 5-proc. marżę. Dzięki temu sprzedają je o połowę taniej niż w specjalistycznych sklepach, odbierając im klientów - czytamy w serwisie forsal.pl.

Piotr Czułowski, prezes spółki Win-Cin przyznaje na łamach forsal.pl, że w tym roku sprzedaż w jego firmie spadła o 10 proc. Złą kondycję sklepów potwierdzają też badania wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland przygotowane na zlecenie DGP. Wynika z nich, że 46 proc. sprzedawców win znajduje się w słabej i bardzo złej kondycji finansowej. W segmencie hurtowym jest to 44,6 proc. firm.

Tymczasem dyskonty rozwijają ofertę skierowaną do klientów zainteresowanych winem. Sławomir Nitek z sieci Netto mówi serwisowi forsal.pl, że ma w planach podwojenie oferty. Dodaje, że w bieżącym roku Netto zanotowało wzrost sprzedazy wina na poziomie przynajmniej 10 proc.



© Portal Spożywczy 2022-01-20 03:48:49