Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Teekanne: Chcemy nadal systematycznie rosnąć

- Sprzedaż marki Teekanne rośnie rok do roku i ten trend utrzymujemy nieprzerwanie od 2005 roku. Nasze oczekiwania to utrzymanie wzrostu również w bieżącym roku. Polska jest nadal bardzo rozdrobnionym rynkiem pod względem ilości producentów herbaty, natomiast nasza pozycja systematycznie rośnie, co nas cieszy i pozwala nam patrzeć - pomimo spadku konsumpcji tego naparu - pozytywnie w przyszłość, planując kolejne kroki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Rymski, Teekanne National Sales Manager.

- Chcemy nadal systematycznie rosnąć. Nie liczę na nagły wzrost udziałów, a to gdzie będziemy za rok, za pięć lat czy dziesięć, będzie zależało od naszej pracy jak i od otoczenia w którym będziemy funkcjonować - komentuje Maciej Rymski.

Polska to jeden z największych rynków herbaty w świecie. Są tu obecne najsilniejsze globalne marki, choć - jak wyjaśnia dyrektor Teekanne - niewiele firm, które są obecne w rankingu 15 największych producentów herbaty na świecie, jest także obecnych w Polsce. - Jest to Unilever, Tata, Ahmad i Teekanne. Pozostałe marki, to marki lokalne, bądź nawet regionalne (Herbapol, Dilmah). Rozpoczęcie biznesu w Polsce jest bardzo trudne. Wiele firm próbowało, nawet wielokrotnie, tak jak Pickwick czy Twinnings. Również rodzime próby stworzenia marki nie zakończyły się spektakularnym sukcesem i tu mam na myśli np. markę Irving. Obserwujemy natomiast powolne procesy konsolidacji polskiego rynku, np. przejęcie marki Bio-Active (obecnie Big-Active) przez firmę Herbapol - podsumowuje Maciej Rymski.



© Portal Spożywczy 2022-08-18 11:58:39