Mokate: Obserwujemy postęp w zakresie promocji polskich produktów za granicą
- Obserwujemy ostatnio pewien postęp, zwłaszcza w zakresie promocji kraju jako pewnej całości. Wydaje się jednak, że wciąż za mało starań dokłada się do pomocy konkretnym przedsiębiorstwom lub grupom firm - np. spożywczym czy transportowym - twierdzi Adam Mokrysz.
Spółka Mokate oczekuje od polskiej administracji państwowej takich działań, jak chociażby tworzenie klimatu politycznego sprzyjającego kontaktom gospodarczym, przeprowadzanie misji gospodarczych polityków i biznesu czy rekomendowanie polskich firm czy bezpośrednie wsparcie polityczne.
Zdaniem Adama Mokrysza ważna jest także promocja Polski, polskich firm oraz rodzimych produktów, jak i wsparcie uczestnictwa firm w imprezach targowych za granicą oraz preferencje podatkowe dla eksporterów.
Grupę Mokate tworzy dziewięć firm w kraju i za granicą. Firmy dostarczają produkty na wszystkie kontynenty i zatrudniają prawie 2 tys. osób. W 2011 i 2012 roku udział eksportu kolejny rok z rzędu przekroczył połowę przychodów ze sprzedaży ogółem. Całkowita wartość sprzedaży to 0,6 mld zł.