Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Sealed Air: Sektor opakowań foliowych jest skazany na rozwój

Wiele polskich firm jest przygotowana na wprowadzanie "bardziej" ekologicznych folii na rynek, lecz problemem jest fakt, że takie produkty są często droższe. To powoduje, że nie są to łatwe do wprowadzania materiały. Ale warto, gdyż mamy doświadczenia, że firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie takich opakowań jako pionierzy w Europie Zachodniej, odnosiły sukces - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Gierszewski, szef działu rozwoju rynku na Polskę, Czechy i Słowację w firmie Sealed Air.

Jak przypomina nasz rozmówca, należy jednak pamiętać o właściwej komunikacji z klientem. - Poza podaniem nazwy, wagi produktu i jego ceny, warto dodać informację, że do jego zapakowania zużyto np. 80 proc. mniej folii lub folia ta jest łatwo ponownie przetwarzalna. Taki zwyczaj mają nasi klienci w Wielkiej Brytanii.

"Ekologiczne" folie to takie, które mogą być produkowane w sposób pozwalający na ich łatwą utylizację lub ponowne przetwarzanie.

Firmy spożywcze wybierając opakowania foliowe, zwracają uwagę także na rosnące koszty półproduktów. - Przed kilkoma laty typowa grubość folii stosowanych do pakowania zarówno serów, jak i wędlin, wynosiła 60 mikronów i więcej. Dziś te same parametry mają folie nowej generacji o grubościach zaczynających się od 20 mikronów. Pozwala to na zminimalizowanie efektu rosnących kosztów - dodaje dyrektor w firmie Sealed Air.

Maciej Gierwszewski przypomina, że oprócz ekologicznych aspektów, coraz większe znaczenie na rynku opakowań foliowych mają cechy funkcjonalne (np. możliwość odgrzania w piekarniku lub w mikrofali). - Przewidujemy, że rynek doceni także możliwość redukcji wagi i wielkości opakowań. Kilka nowości jakie wprowadzamy z naszymi klientami w 2013 r. będzie odpowiedzią na te nowe trendy. Już niebawem na rynku pojawi się produkt pakowany w folie pozwalającą na obniżenie wysokości tacki dzięki temu, że folia może kontaktować się mięsem czerwonym bez ryzyka jego odbarwienia. System ten pozwala on na zmniejszenie wysokości tacki do 40 proc. Jesteśmy przekonani, że docenią to zarówno konsumenci jak i środowisko naturalne - komentuje Maciej Gierszewski.

Jego zdaniem segment opakowań foliowych dla produktów spożywczych jest wręcz skazany rozwój. - Przemysł spożywczy w Polsce jest branżą bardzo dynamiczną. Dodatkowo pracujemy na bardzo wymagającym rynku detalicznym i eksportowym. Pojawiają się nowe trendy i zwyczaje konsumenckie - rosną wymagania klientów związane z wygodą produktu. Rosną także wymagania odnośnie bezpieczeństwa żywności. Istotnym czynnikiem jest także zauważalna koncentracja produkcji - a to z kolei podnosi wymagania odnośnie opakowań w zakresie pracy na liniach pakujących o bardzo dużej wydajności. Wszystkie te czynniki powodują, że sektor opakowań foliowych jest skazany na rozwój - podsumowuje nasz rozmówca.



© Portal Spożywczy 2022-08-09 10:10:14