Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sprzedaż win dynamicznie rosła, ale może wyhamować

Prawie 1,3 mld zł wydali Polacy na wina stołowe, czyli klasyczne wina gronowe, od października 2011 roku do września 2012 roku - podaje firma badawcza Nielsen. To o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej - informuje Parkiet.

Jak podaje Parkiet, stołowe trunki są od pewnego czasu tymi, które napędzają rozwój rynku wina w Polsce. Przypada na nie już ponad 60 proc. sprzedaży detalicznej tego alkoholu. Branża i analitycy spodziewają się, że trend ten będzie widoczny także w kolejnych latach.

Powodem jest to, iż spożycie win stołowych w przeliczeniu na przeciętnego mieszkańca jest u nas nadal niskie. Firma International Wine Spirit Research szacuje, że pod tym względem zajmujemy dopiero 35. miejsce w Europie. Niewykluczone jednak, że w krótkim okresie - ze względu na kryzysowe osłabienie gospodarki - tempo wzrostu sprzedaży win nieco wyhamuje - czytamy w Parkiecie.

Przeczytaj także:

10 proc. rynku wina należy do dyskontów



© Portal Spożywczy 2021-05-09 19:05:10