Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Teekanne: Rynek herbaty jest bardzo rozdrobniony i mocno konkurencyjny

Polski rynek herbaty jest bardzo rozdrobniony i - co za tym idzie - mocno konkurencyjny. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkich, nawet najmniejszych tzw. "garażowych” producentów, firm konfekcjonujących herbatę jest w naszym kraju ponad 100 - Maciej Rymski, National Sales Manager Teekanne Polska.

Jak tłumaczy Maciej Rymski, ta ilość niewątpliwie wynika z faktu, że Polska to trzeci rynek pod względem konsumpcji tego naparu w Europie - po Rosji i Wielkiej Brytanii.

Zdaniem dyrektora Teekanne Polska, najchętniej kupowane marki to niezmiennie Lipton i Saga z portfolio Unilever. Po nich dużą popularnością cieszą się produkty Mokate (Loyd, Minutka), Herbapol (wraz zakupionym brandem Bio-Active), Tata (Tetley, Vitax). W dalszej kolejności to Dilmah i Teekanne.

- Nadal blisko 90 proc. konsumentów deklaruje spożycie herbaty expressowej. Około 50 proc. podkreśla, że sięga po nią 2-3 razy dziennie. Spożycie herbaty sypkiej deklaruje około 30 proc. konsumentów. Na polskim rynku nadal dominują herbaty czarne, w dalszej kolejności najchętniej spożywane są herbaty zielone, ziołowe i owocowe - komentuje Maciej Rymski.

Zaznacza, że branża z pewnością będzie nadal rozwijała się w kierunku marek własnych, a - z drugiej strony - dojrzalsi konsumenci będą poszukiwali nowych smaków i produktów premium. - W ten trend właśnie doskonale wpisuje się linia produktów Teekanne - dodaje.

Wielkość spożycia herbaty w Polsce to ponad 22 tys. ton rocznie, a wartościowo - około 1,33 mld złotych.



© Portal Spożywczy 2022-08-19 06:49:24