666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Kierownik CCIFP: To sieci handlowe we Francji decydują, co znajdzie się na rynku

Na francuskim rynku bardzo dużą rolę odgrywają sieci handlowe takie jak Carrefour, Auchan, Intermarché czy E.Leclerc. Mają one swoje centra zakupowe, które w dużej mierze decydują o tym, który produkt będzie dostępny na rynku - ocenia Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Dodaje, że na rynku francuskim dużym powodzeniem cieszą się produkty ekologiczne oraz dania gotowe.


Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 04-07-2013, 14:46
Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Fot. CCIFP

- Kupcy w dużym stopniu zwracają uwagę na cenę, ale także na jakość produktów i terminowość dostaw. Jeśli będziemy konkurencyjni na tych trzech polach mamy szansę rozwoju na francuskim rynku - ocenia.

Natomiast niezależni dystrybutorzy są szansą dla produktów specjalistycznych, które cieszą się mniejszym zainteresowaniem ze strony sieci handlowych.

Jeśli chodzi o sklepy polonijne to ich udział w rynku francuskim jest niewielki. Są one skupione w kilku ośrodkach miejskich zamieszkanych przez Polonię, ale w przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, czy Niemiec, są to raczej reprezentanci starej emigracji, którzy korzystają z takich sklepów znacznie rzadziej niż kiedyś. - Na pewno jednak dzięki ich obecności polska żywność i polskie marki są bardziej rozpoznawalne wśród Francuzów. W regionach z liczną Polonią nawet w dużych sieciach handlowych można spotkać na półkach z żywnością świata kiszone ogórki, barszcz, czy ćwikłę. Dzięki temu artykuły te mogą dotrzeć do większej liczy odbiorców - podkreśla Nadia Bouacid.

Zauważa, że we Francji cały czas istnieje moda na produkty BIO oraz wszelkiego rodzaju artykuły ekologiczne i naturalne. Można je dostać nie tylko w specjalistycznych sklepach, ale też w specjalnych działach w supermarketach, a także na lokalnych targach, z których Francuzi korzystają bardzo często i chętnie.

- Nie każdy produkt naturalny może być nazywany produktem BIO. Trzeba pamiętać, i to jest ważna uwaga również dla polskich firm planujących wejście z takimi produktami do Francji, że aby nasz artykuł został uznany za ekologiczny, powinien posiadać odpowiednie certyfikaty. Bez nich nie będziemy mogli starać się o wejście na francuski rynek - podkreśla Nadia Bouacid.

- Zdrowe i naturalne żywienie to jedna cecha francuskiego konsumenta, ale drugą jest wygoda i oszczędność czasu. Dlatego też dużą popularnością cieszą się produkty przetworzone, gotowe do spożycia. Chodzi tu o różnego rodzaju mrożonki, czy dania gotowe, albo takie, które można w szybki sposób przygotować bez konieczności wykorzystania dodatkowych składników, jak np. purée w proszku - dodaje.

© Portal Spożywczy 2020-04-08 06:52:00