Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Eurocash likwiduje produkty pod marką własną sieci IGA

Do końca 2008 r. w sklepach IGA miało pojawić się prawie 70 nowych produktów pod marką własną. Nowy właściciel sieci - spółka Eurocash podjęła jednak decyzję o zlikwidowaniu towarów marki IGA uzasadniając, że nie są one konkurencyjne pod względem ceny - dowiedział się portalspozywczy.pl.

- Od kilku tygodni nie otrzymujemy zamówionych produktów pod marką IGA. Klienci są rozczarowani, byli przyzwyczajeni do ich jakości oraz umiarkowanej ceny m.in. kukurydzy czy groszku, które kupowali nas od wielu lat - skarży się jeden z handlowców działających w ramach sieci IGA, przejętej w ubiegłym roku przez Eurocash.

Wycofanie produktów sieciowych IGA potwierdza przedstawiciel Eurocash. - Chcemy zastąpić je markami własnymi produkowanymi dla naszej firmy. Produkt sieciowy musi mieć akceptowalną jakość oraz możliwie najniższą cenę. W przypadku marek IGA brakuje efektu skali, nasze produkty sieciowe są po prostu o wiele bardziej konkurencyjne na rynku - wyjaśnia Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Właściciel sieci wprowadzi na półki placówek IGA ponad 300 artykułów spożywczych i chemicznych wytwarzanych na potrzeby hurtowni Eurocash oraz sieci sklepów franczyzowych ABC i Delikatesy Centrum.

W Polsce pierwsze produkty pod marką IGA pojawiły się w 2001 roku. Obecny asortyment liczy 114 pozycji, do końca 2008 roku firma planowała wprowadzić kolejnych 66 produktów w tym produktów spożywczych, a w następnej kolejności zaczną pojawiać się artykuły gospodarstwa domowego.

Likwidację produktów sieciowych IGI odczuje bolesnie część firm współpracujących z siecią, m.in. producenci bakalii, konserw, makaronów, słodyczy, przetworów warzywnych, a także soków i napoi.

Wiosną tego roku Eurocash przejął firmę dystrybucyjną McLane, a wraz z nią ok. 300 sklepów działających pod międzynarodowym szyldem IGA.



© Portal Spożywczy 2021-06-20 23:07:36