Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Właściciel Delecty przejmie markę Gellwe

Z komunikatu, jaki ukazał się na stronach norweskiej firmy Rieber Son (a później został z nich usunięty), wynika, że podpisała ona porozumienie w sprawie przejęcia marki Gellwe za 135 mln zł - informuje Puls Biznseu. Norweska firma wzmocni dzięki temu pozycję na rynku koncentratów spożywczych w Polsce (głównie ciast i deserów w proszku). Rieber Son ma już u nas zakłady produkcyjne i markę Delecta.

"Od dawna odczuwaliśmy potrzebę zwiększenia skali działania w Polsce i dzięki tej transakcji uda się nam ten cel osiągnąć" - czytamy w komunikacie norweskiej firmy.

Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec pierwszej połowy 2009 r. po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz pozytywnym wyniku badania due diligence.

Wiadomo, że celem przejęcia będzie sama marka Gellwe, a produkcja będzie prowadzona w zakładzie Delecty we Włocławku.

Przedstawiciele Rieber Son podkreślają, że Gellwe pod wieloma względami perfekcyjnie będzie uzupełniać Delectę, dzięki czemu przejęcie będzie mieć pozytywny wpływ na wyniki i pozycję grupy w Polsce. Na przykład Gellwe ma silną pozycję w tzw. handlu nowoczesnym, a Delecta tradycyjnym. Gellwe jest mocne na południu kraju, a Delecta na północy. Gellwe jest mocne w deserach, a Delecta w ciastach - wylicza Rieber Son.

Nie wiadomo na razie, co firma FoodCare zamierza zrobić z pieniędzmi ze sprzedaży Gellwe. Z pewnością jednak będzie miała w co je zainwestować. W ostatnim czasie udało się jej bowiem wylansować markę Tiger i zdobyć pierwsze miejsce na rynku napojów energetycznych. Aby się na nim utrzymać i rozszerzyć wpływy rynkowe, potrzebować będzie dużo pieniędzy.



© Portal Spożywczy 2021-06-20 23:23:37