Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Best Foods: Eksporterzy powinni współpracować z sieciami

- Jeśli chodzi o polski eksport do Wielkiej Brytanii, producenci nie powinni myśleć pod kątem polskiej półki. To jest mały odsetek eksportu polskich produktów. Właściwym kierunkiem dla eksportu jest współpraca z sieciami - pod ich pakowaniem, ich marką własną - powiedział na I Forum Rynku Spożywczego Radomir Szwed, dyrektor zarządzający Best Foods.

Zdaniem Szweda, warta rozważenia jest też możliwość współpracy z firmami producenckimi. - W Anglii jest potężny rynek producencki, który skupuje surowce. To dobra droga do rozwoju dla eksporterów - mówi.

Polska półka w sklepach w Wielkiej Brytanii, mimo, że zdaniem przedstawiciela Best Foods nie priorytetowa dla eksporterów, jest odbierana pozytywnie. - Polacy są przyzwyczajeni do polskich produktów i je kupują. Również Anglicy przekonują się do polskich towarów, mnóstwo z nich zaczyna kupować polskie produkty - mówi Radomir Szwed. Jego zdaniem, powrót Polaków z Wielkiej Brytanii nie nastąpi zbyt szybko. - To wymyślony problem - kwituje dyrektor zarządzający Best Foods.

Szwed zwrócił też uwagę na główne bariery blokujące ekspansję polskich firm na rynku brytyjskim. - Jest mało firm, które potrafią w sposób profesjonalny obsłużyć importera, tudzież sieć- odbiorcę końcowego. Jest mnóstwo ofert z Anglii, które są w bardzo zły sposób obsłużone. Często po prostu trafiają do kosza. Polscy producenci nie znają charakteru rynku angielskiego. Nie mówiąc o barierach językowych... Nawet jeżeli w firmach są osoby znające język angielski, nie wystarcza to, żeby zrozumieć tamtejszy rynek i wymagania firm z Wielkiej Brytanii. Jest bardzo ważne, żeby to zmienić - mówi przedstawiciel Best Foods.



© Portal Spożywczy 2021-06-23 23:45:09