Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rośnie ilość robiących zakupy spożywcze on-line

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2012, 11:02
Rok 2011 był dla branży spożywczej dość łaskawy. Badania przeprowadzone przez PMR Ltd. mówią o prawie 4 proc. wzroście w stosunku do roku ubiegłego, jednocześnie jednak analiza wskazuje, iż wzrost ten miał miejsce głównie w segmencie dyskontów i supermarketów a źródłem tej wartości jest tak naprawdę wzrost cen.

Raport, obok analizy roku 2011, zawiera również prognozy dotyczące kierunków rozwoju sprzedaży w branży spożywczej - informacje szczególnie istotne dla e-commerce - zakładają bowiem rozwój kanałów sprzedaży o sklepy internetowe.

Aktualnie tylko 5 proc. robiących zakupy w sieci nabywa tą drogą również żywność. Jednak jest szansa na zmianę w tym obszarze - już teraz widać, że nowi gracze wśród spożywczych sklepów internetowych dużą wagę przywiązują do utrzymania niskich cen. Taka strategia powinna przyspieszyć rozwój sprzedaży on-line, a tym samym - zgodnie z prognozami dla tego sektora - zwiększyć też jego wartość do 450 mln w 2014 roku.

Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Część analityków rynku jest mniej optymistyczna w zakresie szacowania udziału i pomimo oczekiwanego dynamicznego wzrostu segmentu partycypacja obrotów spożywczych e-sklepów w rynku handlu detalicznego w najbliższych latach pozostanie nadal marginalna, do 0,5 proc. w perspektywie 5 lat.

Zakup artykułów spożywczych to działanie cykliczne, znacznie częstsze niż np. kupno sprzętu RTV-AGD, fotograficznego czy odzieży. Specyfika tej branży, sprzedaż produktów spożywczych przez internet, narzuca pewne ograniczenia, stawia wymagania zarówno logistyczne, jak i magazynowe, które nie wszyscy gracze rynkowi są w stanie spełnić. Jednocześnie jednak zakupy spożywcze przez internet dają klientom wartości łatwe do oceny, jak np. komfort zakupów czy oszczędność czasu i w efekcie pieniędzy.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!