• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Maspex i Lidl we wspólnej akcji ratowania krzywych buraków

Na sklepowych półkach Lidla pojawi się ketchup Kotlin z krzywego buraka oraz Krakus koncentrat barszczu.
  • Autor: pp
  • Data: 10-06-2021, 12:09
Maspex i Lidl we wspólnej akcji ratowania krzywych buraków
Krzywe buraki w przetworach marki Kotlin

W styczniu bieżącego roku, Lidl wyciągnął pomocną dłoń w stronę polskiego rolnika – Pana Mieczysława Miszczaka – którego plony buraków, jak mogło się wydawać, nie będą należeć do udanych. Warzywa wyrosły bowiem w nietypowym, pokrzywionym kształcie, tym samym dyskwalifikując towar do ogólnej sprzedaży. Lidl Polska zakupiła wtedy ok. 180 ton niedoskonałych buraków. 

Krzywe buraki - druga szansa

Teraz słynne buraki otrzymały drugą szansę. Grupa Maspex wykupiła 200 ton tych nieperfekcyjnych warzyw i wykorzystała je, tworząc specjalną linię przetworów buraczanych, które Lidl wprowadza na swoje sklepowe półki. Po raz kolejny, klienci sieci mają możliwość zakupu niepowtarzalnych produktów, jednocześnie wspierając polskich producentów żywności. Najnowsza oferta przetworów pojawi się już w czwartek, 10 czerwca, w sklepach stacjonarnych Lidl Polska. Znajdziemy w niej ketchup z krzywego buraka marki Kotlin (4,99 zł/ 490 g/ 1 szt.) oraz barszcz z krzywego buraka marki Krakus (3,99 zł/ 300 ml/ 1 szt.), dostępne aż do wyczerpania zapasów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Bardzo się cieszę, że moje krzywe buraki trafią teraz na stoły klientów w nowej postaci. Gdyby nie tak szerokie zainteresowanie mediów i współpraca z Lidlem, nie udałoby się ich uratować przed zmarnowaniem - mówi Mieczysław Miszczak, właściciel gospodarstwa rolnego w Węglewicach Kolonii w woj. łódzkim.

Zero waste sieciach handlowych

„Od samego początku wprowadzenia niedoskonałych buraków do sprzedaży w naszych sklepach, akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się pomóc Panu Mieczysławowi, jednocześnie angażując w to wielu naszych konsumentów. Mamy nadzieję, że również i tym razem uda nam się nagłośnić temat zero waste, oferując przetwory wyprodukowane z nieperfekcyjnych buraków. Jako społecznie odpowiedzialna firma, wierzymy, że przeciwdziałanie marnowaniu żywności to jedno z naszych najważniejszych zadań. Podejmujemy w tym zakresie wiele działań, m.in. współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności czy prowadzimy autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego przeceniamy nawet do -70% żywność o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia, ale w pełni wartościową - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Biedronka i kapusta po gradobiciu

Tropem pomocy rolnikom, którzy mają problemy ze zbytem nieperfekcyjnych owoców i warzyw poszły także inne sieci. Niedawno pisaliśmy, że Biedronka odkupiła od rolników z podkrakowskiej gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, dotkniętej gradobiciem, 156 ton kapusty.

Czytaj: Biedronka kupi od małopolskich rolników kapustę po gradzie

Płody rolne - sprawdź oferty na gieldarolna.pl.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!