Butcher’s Pet Care: W dobie pandemii chcemy jeść zdrowiej i lepiej karmić nasze zwierzęta (wywiad)
17 lutego to Dzień Kota. Z tej okazji porozmawialiśmy z Pat Romanek, członkiem zarządu Butcher’s Pet Care o tym jak pandemia zmieniła rynek karm dla zwierząt, a także nowościach i planach firmy na rynku polskim.

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Jak z perspektywy Butcher’s Pet Care wygląda obecnie rynek karm dla zwierząt w Polsce?
Pat Romanek, członek zarządu Butcher’s Pet Care: Odkąd weszliśmy na rynek obserwujemy premiumizację w kanale spożywczym. Jest to widoczne szczególnie w ofercie producentów pozaglobalnych. Od lat towarzyszy nam także trend humanizacji, czyli przenikania trendów z żywienia ludzi do żywienia naszych pupili. Przykładem mogą być nasze najnowsze zdrowe przekąski bezzbożowe Super Foods z owocami, które holistycznie wspierają zdrowie psa.
Rozwija się także trend personalizacji, a w nim produkty z kategorii prozdrowotnej, jak również karmy funkcjonalne wspierające szczególne potrzeby zwierząt. oraz przekąski.
Patrząc na zmiany w całej kategorii, przewiduje się, że rynek post-covid będzie coraz bardziej spolaryzowany, w którym najszybciej rozwija się sprzedaż produktów typu premium i economy.
Następuje też zmiana w strategii sklepów małoformatowych czy tradycyjnych, które coraz chętniej poszerzają swój asortyment karm dla zwierząt w segmencie premium. Mają one coraz więcej klientów z innych formatów sklepów. W związku ze zmianą preferencji zakupowych post-covid konsumenci po prostu dużo częściej korzystają z pobliskich sklepów niż z wielkoformatowych.
Od lat zyskuje także na znaczeniu jakość. Wraz z coraz większym znaczeniem trendów związanych ze zdrowym żywieniem i ekologią, rośnie zainteresowanie naturalną żywnością̨ dla psów i kotów. Jako producenta karm, który w swoim DNA kładzie nacisk na naturalne żywienie, bardzo nas to cieszy.
W jakim stopniu na polski rynek pet food wpłynęła pandemia i wzrost popularności home office - trybu pracy, w którym dużo więcej czasu spędzamy z naszymi domowymi zwierzakami?
W ostatnim roku zdecydowanie wzrosła ilość posiadanych zwierząt, ponieważ home office stało się dla wielu osób dobrym momentem żeby wprowadzić do domu psa czy kota.
Przez to, że jesteśmy częściej w domu, mamy więcej czasu, aby zwrócić uwagę na własny sposób żywienia, a tym samym również na zdrowe żywienie zwierząt. Klienci szukają produktów wspierających ich własną immunologię, ale również odporność ich pupili. Składniki wpływające na system immunologiczny stały się poszukiwane w karmach. Producenci przyglądają się teraz ich nowym zróżnicowanym źródłom, aby ich oferta produktowa była jak najszersza.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.