Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Członek RN JMD: Biedronka nie ma problemów z procesami o opłaty półkowe

Na temat procesów wytaczanych sieciom handlowym przez dostawców, w sprawie tzw. opłat półkowych, skali tego zjawiska dla Biedronki oraz możliwości rozwiązania tej kwestii - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Lesław Kański, członek Rady Nadzorczej Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela Biedronki.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 09-04-2013, 13:28
Członek RN JMD: Biedronka nie ma problemów z procesami o opłaty półkowe
Lesław Kański, członek Rady Nadzorczej Jeronimo Martins Dystrybucja. Fot. Youtube

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czy obecna sytuacja, w której dostawcy wręcz masowo składają pozwy przeciw sieciom, o zwrot tzw. opłat półkowych, jest już dla niebezpieczna dla sieci handlowych?

Dla niektórych sieci tak, dla niektórych nie. Wszystko zależy od polityki, jaką prowadziła dana sieć, od tego, ile rodzajów opłat stosuje i od tego, jakich ma dostawców i jaką ma strategię.

Dalsza część artykułu (91%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ra 2013-04-09 13:43:17

    Powiedz lepiej ilu wykończyliście dostawców po drodze.

    Odpowiedz
  • Jakub 2013-04-09 14:01:30

    Zgadzam się. JMD stosuje coraz częściej perfidną strategię, tworzenia marek własnych za pomocą dobrych produktow, znanych producentów, po czym, zmienia dostawcę, zostawiając cenę i markę. Rozumiem taką politykę w przypadku, gdy to producent kręci i nie wywiązuje się z zobowiązań, ale wówczas, gdy produkt jest gorszej jakości i tańszy, to automatycznie, powinna zostać zmieniona cena i marka własna. Inna sprawa, że te opłaty półkowe to skrajne przeciwieństwo wolnej konkurencji. Doszło przez to, do kuriozalnej sytuacji, gdzie wybór towarów w sklepach, de facto się zmiejszył, bo wszędzie dominują duże i średnie firmy, które stać na te opłaty. Wielkie sieci + wielcy producenci= kiepska, wręcz beznadziejna jakość za rzekomo niższą cenę. Polskie prawo powinno zostać zmienione w tej kwestii i powinno wprowadzić się przepisy mówiące o tym, aby pewne produkty były w znacznej mierze lokalne, produkowane w jakimś, tam promieniu od miejsca sprzedaży. Tak jest w wielu krajach europejskich i nikt z tego powodu nie robi problemu. Wzmocniło by to pozycję małych i średnich firm, które dostarczały by produkty na lokalny rynek i zwiększyłoby konkurencję, a konsumentom dało wolny wybór. Chyba czas najwyższy aby jakaś federacja czy związek producentów się nad tym zastanowił. W sieciach dyskontowych, śmietana raz jest z Czech, a raz z miejsca po drugiej stronie kraju, podobnie jest czasami z pieczywem o owocach czy warzywach, szczególnie "ekologicznych" przywożonych tirami z RFN czy Hiszpanii, nie mówiąc. Śmiechu warte.

    Odpowiedz
  • Joanna 2013-04-10 14:51:58

    No bardzo ciekawe. To czemu biedronka wymaga rabatu na fakturze na produkty marki własnej? Bo można opłaty półkowe i marketingowe ubrać właśnie w ten sposób. Tylko ja się pytam dlaczego producent ma płacić za "promowanie" marki własnej sieci? Za rok wybierają innego producenta a klient nawet się nie zorientuje że coś się zmieniło...

    Odpowiedz
  • wojsew psikuta 2013-04-15 11:44:45

    chory kraj , chore zasady gdzie rząd i urzednicy pozwalają na takie praktyki potugalczykom - wolny rynek...dla nich napewno !

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!