Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Dyrektor Aldi: Kontynuujemy umacnianie świadomości marki (obszerny wywiad)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2018, 12:44
O strategii sieci handlowej Aldi Polska, budowaniu przewagi konkurencyjnej, rozwoju marek własnych oraz o nowej koncepcji wizualnej sklepów z Oktawianem Torchałą, dyrektorem generalnym Aldi w Polsce, rozmawia Olimpia Wolf.
Dyrektor Aldi: Kontynuujemy umacnianie świadomości marki (obszerny wywiad)
Oktawian Torchała, dyrektor generalny ALDI w Polsce. Fot. materiały prasowe

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jaką strategię przyjęła sieć Aldi Polska na 2018 rok?

Kontynuujemy przyjętą w ubiegłym roku strategię, opartą o wsłuchiwanie się w oczekiwania klientów i wprowadzanie tych obserwacji do sklepów. Uznaliśmy, że naszym priorytetem będzie zadbanie o poprawę doświadczeń zakupowych w naszych sklepach i lepszą komunikację z klientami. Ubiegły rok upłynął pod znakiem rozszerzania asortymentu zarówno w kontekście rozbudowy portfolio marek własnych jak i artykułów szeroko znanych na polskim rynku, wzrostu zatrudnienia i przygotowań do wprowadzenia do sklepów nowego konceptu wizualnego, który dostosowywaliśmy do stylu zakupowego polskiego konsumenta. Obecnie kontynuujemy umacnianie świadomości marki i rozwój naszej sieci, budując przewagi konkurencyjne w oparciu o naturalne wyróżniki naszych sklepów. Są nimi wysoka jakość oferowanych produktów, potwierdzona licznymi certyfikatami, dobra cena gwarantująca dokonywanie satysfakcjonujących wyborów i możliwość zrealizowania kompleksowych zakupów. Szczególne miejsce w naszej strategii zajmuje oferta świeża. Świeżość jest motywem przewodnim nowych wnętrz naszych sklepów, ale też naszego asortymentu. Skupiamy się na tym, aby zapewnić naszym klientom świeże pieczywo wypiekane na miejscu kilka razy dziennie, świeże owoce i warzywa, również chłodzone, a także świeże mięso i ryby najwyższej jakości. Powołaliśmy specjalne zespoły, czuwające nad jakością asortymentu świeżego. Kontrolują one skrupulatnie dostawy oraz sprawdzają na bieżąco ten asortyment w sklepie. W perspektywie kilkuletniej, będziemy sukcesywnie umacniać pozycję  sieci na polskim rynku, tak by nasze sklepy stały się naturalnym, pierwszym wyborem zakupowym dla klientów.

Informowali Państwo, że aktualnym priorytetem jest wprowadzenie nowej koncepcji wizualnej we wszystkich istniejących sklepach. Proszę opowiedzieć o tej koncepcji.

Głównym założeniem nowej koncepcji wizualnej jest przeobrażenie wnętrz naszych sklepów z minimalistycznych, można rzec surowych, na przyjazne, kolorowe i dające odczucie komfortu. Świeżość to drugie imię nowego konceptu. Wyeksponowaliśmy ofertę świeżą, klienci są witani zapachem świeżo wypiekanego kilka razy dziennie pieczywa, a warzywa i owoce znajdują się w centrum sklepu w obrębie dedykowanej wyspy oraz chłodni. Jednym z filarów nowej koncepcji jest poprawa nawigacji klienta w sklepie, a więc przyjęcie rozwiązań sprzyjających szybszemu i bardziej intuicyjnemu odnajdywaniu potrzebnych artykułów. Służy temu układ asortymentu, wprowadzona kolorystyka z dedykowanym systemem oznaczeń i ciekawostek produktowych. Wnętrza stały się bardziej nowoczesne, jasne i przestronne, co przekłada się na przyjazną atmosferę zakupów. A to za sprawą motywu jasnego drewna, systemu doświetlenia poszczególnych elementów oraz dbałości o detale. Markety zyskały więcej światła dziennego dzięki nowym witrynom sklepowym, a oświetlenie w sklepie zastąpiono ekologicznym rozwiązaniem LED-owym. Kierując się wygodą klientów, zachowaliśmy szerokie alejki między regałami. Przygotowaliśmy również liczne udogodnienia, jak np. krajalnicę do chleba, koszyki zakupowe, a także mini-wózki zakupowe dla najmłodszych. Większość lokalizacji zostało wyróżnionych w obszarze kasowym dedykowanym motywem regionalnym. W wybranych lokalizacjach powiększamy salę sprzedaży, choć zdarzają się opinie o większej przestronności sklepów, w których nie była ona zwiększana. Przypisujemy to optymalnemu układowi asortymentu. Wdrażamy nowy format zgodnie z harmonogramem, już ponad 100 sklepów jest nim objętych. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (5)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klient 2018-08-10 14:01:18

    Sklep nr 028 jest niezmodernizowany. Sąsiednie już przerobione na nowy format aniko, a 028 nie. A wcześniej pisano, że do końca licpa WSZYSTKIE będą przebudowane. Więc jak z tą modernizacją?

    Odpowiedz
  • Klimontowska 2018-08-13 16:30:30

    W Sosnowcu długie kolejki do kas. Przestałem zrobić tam zakupy, w Społem obok miła obsługa i brak kolejek.

    Odpowiedz
  • ldekdl 2018-08-13 20:05:33

    Dział świeże pieczywo nie istnieje w Aldi a to jest w Polsce podstawa. Sklep nie ma wielu istotnych produktów. Majonez Winiary to nie luksus ale pierwszy wybór klienta PL. Zresztą przypomina mi tp siec PLUS z przed 15 lat.

    Odpowiedz
  • Greg 2018-08-18 09:17:38

    Lubie Aldi za porzadek w sklepie. Nie musze robic slalomu miedzy paletami tak jak to ma miejsce u konkurencji. Chyba najlepszy dyskont w PL i troche niedocrniany ... jeszcze :-)

    Odpowiedz
  • Andrzej 2019-08-13 18:58:32

    Jeśli sieć Aldi chce być przyjazna dla klienta to na pewno ruch w postaci wprowadzenia automatów parkingowych i wariackie próby ściągnięcia opłaty dodatkowej 80 zł z klientów sklepu do tego nie służy. Widziałem kilkunastu wściekłych klientów którzy potraktowani w ten sposób twierdzili że już więcej zakupów w Aldi nie zrobią.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!