Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert BGŻ BNP Paribas: Podatek od handlu spowoduje zmianę modelu biznesowego sieci handlowych

W celu optymalizacji podatkowej sprzedaży detalicznej, sieci handlowe mogą zmienić model biznesowy, co może spowodować spadek efektywności podatku w kolejnych latach – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Martyna Dziubak, analityk sektorowy Banku BGŻ BNP Paribas.

Ekspert BGŻ BNP Paribas: Podatek od handlu spowoduje zmianę modelu biznesowego sieci handlowych
Martyna Dziubak, analityk sektorowy Banku BGŻ BNP Paribas. Fot. Martyna Dziubak

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2016, 15:13

– Projekt ustawy o podatku od sieci handlowych nie jest jeszcze dostępny w całości, a więc jest jeszcze sporo niewiadomych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Martyna Dziubak, analityk sektorowy Banku BGŻ BNP Paribas.

Dodaje, że pobieranie podatku od obrotu wydaje się być bardziej rozsądne niż kryterium powierzchniowe pod względem ochrony interesów mikroprzedsiębiorców.

Przypomnijmy, że według wstępnego projektu ustawy, opodatkowane miały być podmioty prowadzące działalność handlową w sklepach o powierzchni sprzedaży powyżej 250 mkw.

– Wejście w życie ustawy o podatku progresywnym od sieci handlowych może spowodować w następnych latach zmianę modelu biznesowego sieci handlowych w kierunku rozwoju systemów franczyzowych bądź podziału sieci na mniejsze podmioty. Dzięki tej zmianie więcej podmiotów zmieści się w kwocie przychodów zwolnionej z podatku, a w przypadku dużych sieci handlowych zmniejszy się prawdopodobieństwo wejścia w próg, w którym będą musiały zapłacić podatek w wysokości 1,3 proc. – tłumaczy ekspertka Banku BGŻ BNP Paribas.

Jej zdaniem efektywność tego podatku będzie wyższa w pierwszym i drugim roku funkcjonowania, a następnie – jeśli faktycznie model biznesowy sieci handlowych się zmieni – efektywność podatku będzie spadać.

– Koszty podatku będą przerzucane w dwie strony – częściowo na konsumentów, częściowo na dostawców. Uważam, że w większym stopniu koszty te poniosą dostawcy – mówi Martyna Dziubak.

Według ekspertki Banku BGŻ BNP Paribas wpływ podatku na wzrost cen nie będzie bardzo wysoki.

Ministerstwo Finansów 25 stycznia przedstawiło założenia ustawy o podatku od sieci handlowych.  Markety będą płacić trzy stawki podatku od obrotów. Stawka podstawowa będzie wynosić 0,7 proc., a pozostałe – 1,3 proc. i 1,9 proc. Podatek będzie też zawierać kwotę wolną, wynoszącą 18 mln zł rocznego obrotu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Martyna Dziubak RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT    /    Bank BGŻ BNP Paribas RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!