Internet istotnym kanałem sprzedaży B2B
Klienci cenią dziś przede wszystkim wygodę i szybkość realizacji. Dotyczy to również zakupów. Te same czynniki, które decydują o tym, że konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online sprawia, że równie chętnie z tego rozwiązania korzystają klienci B2B. To czyni internet istotnym kanałem kontaktu i sprzedaży również w tej sferze.

W Polsce zakupy przez internet stają się coraz popularniejsze. Prognozy dotyczące sprzedaży detalicznej są bardzo obiecujące. Z analiz Retail Research [1] wynika bowiem, że sprzedaż detaliczna online w 2012 r. stanowiła 12,7% sprzedaży ogółem, a do końca 2018 r. miała osiągnąć 21,5%. Konsumenci przyzwyczaili się już do kupowania przez internet sprzętu RTV i AGD oraz ubrań, a teraz w ten sam sposób robią również zakupy spożywcze, doceniając łatwość realizacji zamówienia, możliwość dokonania zakupów o dowolnej porze dnia oraz dostawę pod wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu.
Platformy sprzedażowe B2B
Przyzwyczajenia i doświadczenia w realizacji prywatnych zakupów sprawiają, że również przedstawiciele sektora B2B zaczynają oczekiwać podobnych udogodnień, gdy zamawiają towar dla swojej firmy. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, Bakalland, lider rynku bakalii, w 2018 r. uruchomił pierwszą na rynku bakalii i wypieków platformę zakupową - ebakalland.pl - skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Oferta przeznaczona jest m.in. dla operatorów vendingowych, firm zaopatrujących sklepiki szkolne i biura, sklepów osiedlowych, siłowni, agencji reklamowych.
W sklepie online znaleźć można bakalie, batony, przekąski bakaliowe, desery do kubka, produkty śniadaniowe oraz produkty do pieczenia. Asortyment to oferta marek wchodzących w skład portfolio Grupy Bakalland: Bakalland, Bakalland BA!, Delecta, Fresco, Anatol.
Tworząc platformę zależało nam na tym, by osoby korzystając z niej miały możliwość dokonywania elastycznych zakupów, dostosowanych do swoich potrzeb i możliwości czasowych. Platforma jest więc dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Charakteryzuje ją również krótki proces zakupowy. Już po zalogowaniu konsument otrzymuje jasną informację na temat dostępności produktów i ich cen. Szybka dostawa pod wskazany adres możliwa jest już następnego dnia roboczego. Istnieje również możliwość śledzenia przesyłki. Platforma zakupowa jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów z kanału B2B, dzięki czemu po roku od jej uruchomienia stała się naturalnym narzędziem współpracy z naszymi klientami – Agata Dublasiewicz, E-commerce Manager Bakalland S.A.