Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Obietnica zdrowia

  • Autor: Honorata Jarocka, Mintel
  • Data: 22-04-2015, 15:12
Unikanie glutenu to obecnie nie tylko moda, ale również obietnica lepszego zdrowia i szczupłej sylwetki. Dlatego producenci coraz chętniej wkraczają w segment żywności bezglutenowej. Starają się w ten sposób odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie zgłaszane przez osoby z nietolerancją glutenu i nadwrażliwością na ten składnik, jak i pozostałych konsumentów świadomie wykreślających gluten z diety.
Obietnica zdrowia

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analiza nowości produktowych na globalnym rynku żywności wskazuje, że w 2009 r. oświadczenia o braku glutenu widoczne były na 6 proc. nowych wdrożeń, zaś w 2014 r. ten udział wzrósł prawie dwukrotnie, osiągając ponad 11 proc.

Więcej nowych produktów

Patrząc na najpopularniejsze kategorie wśród nowości na światowym rynku żywności, okazuje się, że oznaczenie "brak glutenu" najczęściej stosowane było na produktach mięsnych i ta kategoria odpowiadała za 6-proc. udział we wszystkich nowych wdrożeniach w latach 2009-14. Kolejną kategorią były produkty do wypieków (mieszanki i składniki) z prawie 4-proc. udziałem.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!