Petrolvenience - nowy format namiesza na rynku handlowym?
- Autor: Małgorzata Kamińska
- Data: 13-05-2016, 13:18

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Zgodnie z najnowszymi danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w Polsce na koniec 2015 r. funkcjonowało około 6600 stacji paliw. Firmy członkowskie POPiHN (stacje działające pod logo tych firm realizują ok. 70 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej paliw w kraju) posiadały 3635 stacji paliw, na których funkcjonowało 3480 sklepów. Firmy niezależne posiadały natomiast około 2960 stacji paliw i można założyć, że około 90 proc. z nich posiadało sklep.
Jak informuje POPiHN, stacje koncernowe wyznaczają standardy dotyczące wyposażenia czy wystroju sklepów - poparte badaniami wśród klientów. Często te elementy można już spotkać na stacjach niezależnych operatorów, którzy dostosowują standardy obsługi do przyzwyczajeń klienta stacji liczących się operatorów krajowych i zagranicznych. Organizacja zwraca uwagę, że wysokie ceny paliw potrafią zniechęcić kierowcę do odwiedzenia danej stacji, a tym samym powstrzymać przed zakupami w sklepie. W polskiej rzeczywistości często klient sklepu jest ważniejszy niż klient przy dystrybutorze. W sklepie właśnie wypracowywany jest zysk stacji, niezbędny do utrzymania obiektu i jego pracowników.
komentarze (0)