Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rynek FMCG w Polsce w 2012 r. - analiza

  • Autor: Agnieszka Wisełka, analityk w firmie Nielsen
  • Data: 28-02-2013, 13:35
Mimo docierających ze wszystkich stron informacji o ciężkiej sytuacji naszego kraju i nieuchronnym kryzysie, a także przekonaniu ok. 70 proc. Polaków, że nasz kraj znajduje się w recesji, rok 2012 charakteryzował się w Polsce rozwojem branży sektora FMCG.
Rynek FMCG w Polsce w 2012 r. - analiza

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polska ze wzrostem sprzedaży na poziomie 6,7 proc.􀀀pozostała zieloną wyspą na tle innych krajów europejskich. Ostatni rok pokazał, iż mimo niskiego poziomu wskaźnika nastrojów konsumenckich, wydajemy coraz więcej pieniędzy w sektorze spożywczo-chemicznym.

Nie jest to spowodowane tylko inflacją (2,7 proc.), ale nawet w większej mierze rosnącym wolumenem sprzedaży, co oznacza, iż konsumenci kupowali o 4 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie rok wcześniej - tutaj nasz kraj jest liderem na tle pozostałych krajów europejskich.

Po dwóch latach stagnacji pierwszy kwartał 2012 roku przyniósł niespodziewany wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Komentatorzy i analitycy rynku ostrożnie podeszli do wyników, bez okazywania przesadnego optymizmu, co mogą przynieść następne miesiące. Jak się później okazało, kolejne kwartały 2012 roku również charakteryzował trend wzrostowy. Kategorie sterujące takim ożywieniem branży FMCG to w kolejności piwo, kawa, soki, napoje gazowane oraz woda mineralna. Jednym z głównych czynników wzrostu sprzedaży alkoholu i napojów jest z pewnością efekt Euro 2012, a także rozwój popularności nowych napojów na bazie piwa.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!