• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci handlowe wymagają coraz więcej

Zmniejsza się lojalność polskiego klienta wobec detalistów i producentów żywności. Jednocześnie rosną jego wymagania. Oczekuje niskich cen, wysokiej jakości, wygody i coraz szerszego wyboru produktów. Hipermarkety i dyskonty starają się wychodzić naprzeciw tym trendom. Jednocześnie stawiają nowe wyzwania przed dostawcami.
  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 27-03-2015, 15:07
Sieci handlowe wymagają  coraz więcej

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wśród polskich klientów można wyróżnić sporą grupę tzw. smart-shopperów. Osoby te porównują ceny, są w stanie z dużą dokładnością zapamiętać ceny najważniejszych pozycji asortymentowych oraz szukają okazji cenowych. Co więcej, obecna rzeczywistość deflacyjna sprawia, że rosną oczekiwania klientów związane z obniżkami cen. W efekcie sieci dopasowują się do tych oczekiwań poprzez cięcie cen i zwiększanie intensywności promocji, co w konsekwencji napędza dalszy spadek cen. W długim okresie jest to szkodliwe przede wszystkim dla producentów, którzy są zmuszeni do ustępstw i dalszego obniżania ceny sprzedaży. Również z punktu widzenia sieci handlowych wojna cenowa nie powinna być zjawiskiem pożądanym, gdyż prowadzi do coraz większej presji marżowej.

Dalsza część artykułu (93%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Życzliwy 2015-03-30 12:19:10

    Mam gdzieś Wasze płatne wypociny...

    Odpowiedz
  • Zofia Milewska 2015-03-30 19:10:13

    Jakiś czas temu czytałam o klastrach biznesowych, które niezwykle pomagają w działaniach. Promowanie idei tworzenia powiązań kooperacyjnych opartych na współpracy, a nie na konkurencji są gwarantem sukcesu :) Ktoś ma jakieś doświadczenia związane w tym temacie?

    Odpowiedz
  • Henryb 2015-04-18 18:25:15

    Miliarderzy czyli właściele dużych sieci handlowych jak LIDL KAUFLAND NETTO BIEDRONKA... BOGACĄ SIĘ a mały handel detaliczny jest już w AGONII W POLSCE ...SIECI HANDLOWE LUDZI CHCĄ UZALEŻNIĆ CAŁKOWICIE OD SIEBIE BĘDĄ MOGLI Z CZASEM DYKTOWAĆ CENY JAKIE BĘDĄ CHCIELI.A TY ZWYKŁY SZARACZKU STAĆ CIĘ TO KUPUJ ANIE TO GŁODUJ. W SIECIACH HANDLOWYCH NIE DOSTANIE SIĘ TOWARU NA ZESZYT NIE POTARGUJE SIĘ O NIŻSZĄ CENNĘ . ZWYKLI LUDZIE UCIEKAJĄ DO SIECI BO NIBY JEST TAM TANIEJ ALE CZY TAK JEST NAPRAWDĘ .W MAŁYM SKLEPIE LUDZIE KUPOWALI TYLKO TO CO BYŁO IM NAPRAWDĘ W DANEJ CHWILI POTRZEBE W SIECIACH KUPUJĄ NA ZAPAS Z REG€LY WIĘCEJ NIŻ ZAMIERZALI I JAKIE TU OSZCZĘDNOŚCI.Mały HANDEL W POLSCE UMIERA LECZ KOGO TO OBCHODZI...LUDZIE TERAZ UCIEKAJĄ DO MARKETÓW HANDLOWYCH BO ŻYJE IM SIĘ CORAZ GORZEJ PYTANIE JEST TAKIE GDZIE LUDZIE BĘDĄ KUPOWAĆ JAK DYSKONTY I MARKETY STANĄ SIĘ DLA NICH Z CZASEM TEZ ZA DROGIE A TAK NIESTETY BĘDZIE TO TYLKO KWESTIA CZASU.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!