Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Tesco ma problemy w USA

W ubiegłym miesiącu podczas rozdania "oskarów branżowych" Retail Week Tesco odebrało dwie nagrody - "lidera roku" dla prezesa Sir Terry Leahy`ego i "ulubionej sieci detalicznej konsumentów". W drodze na scenę szefom firmy nie towarzyszyły brawa lecz gwizdy.

Tesco ma problemy w USA

Autor: onet.pl
Data: 06-04-2008, 14:32

Wrogie nastroje w pewnych częściach społeczeństwa jeszcze nigdy nie były tak silne. Lokalne społeczności od Sheringham w Norfolk, po Inverness w Szkocji prowadzą kampanię przeciwko wejściu nowych supersklepów do ich miejscowości. A na przedmieściach odbywają się protesty przeciwko rosnącej dominacji sklepów Tesco Express.

W ciągu kilku minionych tygodni detalista otrzymuje również coraz więcej negatywnych informacji na temat wyników. Analitycy są zdania, że nowa sieć Tesco w Stanach Zjednoczonych o nazwie Fresh&Easy kiepsko sobie radzi, ponieważ rywale wskazują na jej coraz gorsze wyniki. Wcześniej w tym roku dziennik Guardian opublikował na pierwszej stronie długi artykuł oskarżający Tesco o niepłacenie podatków. W reakcji na artykuł Tesco poinformowało w piątek, że wniesie pozew przeciwko Guardian News i Media Group.

Po dekadzie nadzwyczajnego wzrostu (teraz jest prawie dwa razy większe od dwóch konkurencyjnych sieci Asda i Sainsbury, Tesco przypada jeden z każdych ośmiu funtów wydanych w sklepach w Wielkiej Brytanii) pada pytanie, czy Tesco będzie musiało zejść na ziemię?

Sześć miesięcy temu według przewidywań Tesco przyszłość miała być usłana różami - ze szczególnym uwzględnieniem wkroczenia do Stanów Zjednoczonych, gdzie sieć zaplanowała otworzyć do roku 2009 aż 200 sklepów.

Ale od czasu rozpoczęcia pod koniec roku amerykańskiego programu, wzmagają się opinie, że sieć Fresh&Easy, którą Tesco zaczęło rozbudowywać w Kalifornii nie spełnia pokładanych w niej nadziei.

Trzymiesięczna przerwa w programie rozwoju sklepów na zachodnim wybrzeżu (Tesco otworzy swój kolejny sklep 2 lipca w Manhattan Beach), obawy związane ze słabą sprzedażą oraz wieści, że Tesco może w publikowanych w tym miesiącu wynikach nie uwzględnić sprzedaży w Stanach Zjednoczonych jak to wcześniej sugerowało, niepokoją analityków.

- Za pięć lat kiedy będziemy już wiedzieli czy sieć F&E odniosła sukces nikt nie będzie pamiętał tej sprawy (opublikowania wyników) - napisał James Anstead, analityk z Citygroup. - Jeśli jednak Tesco rzeczywiście będzie opóźniać rozwój biznesu w USA, to spotęguje to wrażenie, że sieć F&E nie miała zbyt pomyślnego początku.

Tesco, którego celem jest osiągnięcie tygodniowej sprzedaży w granicach 12 - 22 dolarów na stopę kwadratową powierzchni sklepowej twierdzi, że wszystko idzie zgodnie z planem, jednak pewien analityk powiedział w tym tygodniu, że sprzedaż może wynosić tylko 5 dolarów na stopę kwadratową powierzchni.

więcej informacji:

Shore Capital RSS ALERT    /    Morrison RSS ALERT    /    Sainsbury RSS ALERT    /    Citigroup RSS ALERT    /    Tesco Fresh&Easy  RSS ALERT    /    Tesco Express RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!